با پایان برداشت گندم در مناطق غربی استان سمنان، کشاورزان مناطق شرقی این استان، برداشت این محصول را آغاز کردند.

رییس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون دربیش از ۵۲ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شده است.

محمدرضا قاسمی افزود: سطح زیر کشت گندم در استان ۳۲ هزار هکتار است که ۲۱ هزارو ۵۰۰ هکتار اراضی آبی و مابقی مزارع دیم زار گندم است.

وی گفت: ارقام گندم استان سمنان شامل پیشتاز، پیشگام و سیوند است و مرغوب‌ترین نوع گندم استان هم با توجه به شرایط اقلیمی و آب و خاک در مناطق میامی و کالپوش تولید می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان هم با اشاره به فعالیت ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در این استان گفت: پیش بینی شده امسال از ۱۱۶ هزار تن گندم تولیدی استان سمنان ۸۵ هزارتن گندم از گندمکاران خریداری شود.

عبدالرحیم تحصیلی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی هرکیلو گندم ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان با افت پایه ۴ درصد مفید و یک درصد غیر مفید تعیین شده است.

به گفته وی، امسال ۶۴ نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی و اداره کل غله با حضور درمراکز خرید در زمینه تعیین و تشخیص افت گندم و ارزیابی محصول مستقر میشوند و لیست‌های پرداخت گندم‌های کشاورزان را به بانک عامل معرفی میکنند.

تحصیلی همچنین درباره ذخیره سازی گندم دراستان گفت: در استان امکان ذخیره سازی ۲۸۰ هزار تن گندم وجود دارد.

وی میزان نیاز گندم در استان برای تولید آرد را ۹۵ هزار تن اعلام کردو گفت: بخشی از گندم مورد نیاز استان از طریق واردات و همچنین استان‌های گلستان و خوزستان تامین میشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار