قائم مقام وزیر کشور گفت: در تلاشیم تا در بودجه سال آینده اعتباری برای احزاب فعال درنظر بگیریم.

احزاب فعال یارانه دریافت می‌کنند/ افتتاح خانه احزاب تهران در آینده نزدیک

 به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین مقیمی قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور در جلسه شورای مرکزی و افتتاح مکان خانه احزاب که عصر امروز دوشنبه 8 شهریورماه در محل خانه احزاب برگزار شد اظهار داشت:  خانه احزاب در دولت یازدهم مجددا فعال شد همانطور که می‌دانید در دوره‌ای فعالیت آن متوقف بود لذا با برگزاری جلسات مختلف و تعامل وزارت کشور با نمایندگان احزاب مشکلات خانه احزاب بررسی شد.

وی افزود: با برگزاری جلسات متعدد مشکلات  آسیب‌شناسی شد تا همچون گذشته شاهد تعطیلی خانه احزاب نباشیم چرا که خانه احزاب تشکلی صنفی است.

قائم مقام وزیر کشور گفت: در بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد که همه احزاب در مدیریت نقش داشته باشند و به طور یکسان و همزمان مدیریت برعهده سه ضلع احزاب، اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلین باشد این بدان معناست که وقتی ریاست  برعهده حزبی مشخص است سمت نائب رئیسی برعهده حزب دیگری باشد.

مقیمی یادآور شد: در گذشته برخی جلسات احزاب با مشکل مواجه بود و نشست‌های آنها بهم می‌خورد اما امروز احزاب شناسنامه دار کشور فعالیت خود را آغاز کردند و دولت از جلسات و سخنرانی آنها حمایت می‌کند.

وی متذکر شد: کشور در شرایط مناسبی برای فعالیت‌های سیاسی قرار دارد و ما وظیفه داریم از فعالیت احزاب حمایت کنیم. در انتخابات آینده احزاب فعالتر خواهند شد و در 29 اردیبهشت که انتخابات ریاست جمهوری است امیدواریم بتوانیم انتخاباتی در شأن مردم برگزار کنیم.

قائم مقام وزیر کشور گفت: انتخابات مجلس که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد در هیچ حوزه‌ای درگیری وجود نداشت و همانطور که می‌دانید انتخابات با حضور مردم و در آرامش برگزار شد که البته دلیل آن حضور احزاب بود.

مقیمی بیان داشت: احزاب تشکل‌های سیاسی هستند که فعالیت سیاسی می‌کنند.

وی از اختصاص یارانه به احزاب خبرداد و تأکید کرد: کار سیاسی نیاز به امکانات مالی دارد از آنجایی که همه فعالیت‌ها برای مردم منافع دارد باید کمک کنیم تا احزاب به خوبی فعالیت کنند بنابراین باید از نظر مالی حمایت شوند.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه افزود: از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم تا در بودجه سال آینده اعتباری را برای احزابی که فعال هستند در نظر بگیرند. هیچ محدودیتی برای احزاب در فعالیت‌های سیاسی وجود ندارد و می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند. 
 
مقیمی تصریح کرد: برخی احزاب در زمان شروع انتخابات فعال می‌شوند بنابراین باید تلاش کنیم احزاب فعال یارانه دریافت کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سعی داریم جنبه حمایت تمام مواردی که خانه احزاب می‌تواند برعهده بگیرد را به آنها واگذار کنیم البته غیر از موارد حاکمیتی که سعی می‌کنیم به آن مسائل هم توجه کنیم قصد داریم در تمام استان‌های کشور خانه احزاب تشکیل دهیم.  


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار