سخنگوی وزارت کشور گفت: جلسات بسیاری به صورت مشترک با حضور وزیر کشور و متولیان خانه احزاب تشکیل و منجر به اخذ تصمیمات مناسبی در جهت تقویت نظام حزبی کشور شده است.

وزارت کشور و خانه احزاب جلسات مشترک برگزار می‌کنند/پرواز غیرقانونی کوادکوپترها برای فیلم برداری بودسید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نظارت وزارت کشور بر فعالیت احزابی که شبِ در زمان انتخابات شکل می‌گیرند، اظهار داشت: مطابق قانون، شرایط خاصی در نحوه فعالیت گروه‌های سیاسی و احزاب وجود دارد.

وی افزود: افرادی که قصد ورود به فضای انتخاباتی دارند باید شرایط تعیین شده در قانون را بپذیرند همچنین باید اقدامات قانونی از جمله صدور پروانه اولیه، تشکیل مجمع عمومی، تصویب اساسنامه و مرامنامه، تعیین مدیران اصلی حزب و اعلام آنها به کمیسیون ماده 10 احزاب و صدور پروانه نهایی فعالیت حزب را طی کرده باشند.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: پس از انجام مراحل مورد نظر، احزاب شکل می‌گیرند و می‌توانند به فعالیت سیاسی خود در چارچوب قانون ادامه دهند در غیر این صورت اگر اقدام به فعالیت‌های سیاسی کنند، بر خلاف قانون عمل کرده‌اند.

سامانی درباره اقدامات وزارت کشور به منظور تجهیز خانه احزاب تصریح کرد:‌ با راه‌اندازی مجدد خانه احزاب یکی از مواردی که در دولت یازدهم در وزارت کشور به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته تقویت فعالیت تشکل‌های سیاسی شناسنامه دار و ایجاد همگرایی در گروه‌های سیاسی حول محور آن با رعایت اختلاف عقاید و نظرات احزاب مختلف سیاسی است.

وی ادامه داد:‌ در تلاشیم همه جریان‌های سیاسی شناسنامه دار و احزاب رسمی کشور بتوانند در چهارچوب قانون و منافع ملی کشور نقطه نظرات خود را اعلام کنند و با تشکیل مجدد و راه‌اندازی خانه احزاب ساختاری برای ایجاد همگرایی میان گروه‌های مختلف و پیگیری مطالبات حزبی در قالب مجموعه رسمی تحت عنوان خانه احزاب شکل بگیرد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: خوشبختانه خانه احزاب با حمایت‌های وزارت کشور فعالیت‌های خود را آغاز کرد همچنین وزیر کشور هم نسبت به این موضوع توجهی ویژه دارد به طوری که جلسات بسیاری به صورت مشترک با حضور وی و متولیان خانه احزاب تشکیل و منجر به اخذ تصمیمات مناسبی در جهت تقویت نظام حزبی کشور شده است.

سامانی در پایان با اشاره به موضوع پرواز هلی شاتها در منطقه پرواز ممنوع، تأکید کرد: این مسئله در همان زمان اولیه مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد کوادکوپترها برای تهیه فیلم از آن مناطق به پرواز درآمدند اما با توجه به اینکه مقررات مربوط به فضاهای پروازی را رعایت نکردند با هوشیاری نیروهای مستقر در محدوده، ریزپرنده‌ها مورد اصابت قرار گرفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار