رییس بیمارستان موقوفه نقوی کاشان گفت: کمبود رادیولوژیست در کاشان به دلیل محدودیت‌های ناشی از کمبود این نیرو برای توزیع از سوی وزارتخانه است.

محمد حاجی جعفری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:کمبود نیروی رادیولوژیست در کل کشور وجود دارد اماوضعیت این مساله در کاشان نسبت به سایر شهرها قابل قبول است.

وی،با تاکید بر اینکه کمبود رادیولوژیست به ویژه کمبود سونولوژیست زن در سطح کشور وجود دارد گفت: این مساله و جذب نیروی متخصص در کاشان نسبت به سایر شهرها از 2 سال گذشته تاکنون با انجام تلاش مسوولین دانشگاه و اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیار خوب است.

حاجی جعفری، با اشاره به فعالیت رادیولوژیست در بیمارستان نقوی که فقط عصر روزهای شنبه تا سه شنبه انجام می شود گفت: باتوجه به اینکه این نیروی متخصص غیربومی و از نیروهای طرح تعهد خدمت است که صبح ها در بیمارستان بهشتی در بخش آموزش عهده دار آموزش دانشجویان،انترن ها، رزیدنت‌ها و همچنین انجام سونوگرافی بیماران بخش سرپایی وبستری بیمارستان است لذا فقط عصرها میتواند در کلینیک‌ها و یا بخش غیر دولتی خدمت به سایر بیماران ارائه کند.

به گفته وی،نیروهای طرح تعهد خدمت در زمان انجام تعهداتشان ملزم به همکاری دربخش دولتی هستند و پس از آن فعالیتشان اختیاری است و اجباری برای آن نیست اما اگر بخواهند عضو هیات علمی، فول تایم یا نیروی سیستم باشند در صورت نیاز علاوه بر صبح در زمان بعد از ظهر نیز می‌توانند در سیستم دولتی فعالیت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود:با وجود اختیاری بودن فعالیت نیروی رادیولوژیست به دلیل اتمام تعهداتشان با تلاش مسئولان دانشگاه برای ساعت عصر از ایشان دعوت به عمل آمد تا علاوه بر فعالیت صبح در بیمارستان بهشتی، عصرها کلینیک بیمارستان نقوی را نیز پوشش دهد و پاسخگوی همشهریان عزیز و شهرهای همجوار در این بیمارستان باشد.

حاجی جعفری، با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیمارستان بهشتی، نقوی، شبیه خوانی، زایشگاه و شبکه بهداشت و درمان آران وبیدگل دارای رادیولوژیست است گفت:با تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش نیروی متخصص با توزیع نیرو از مهرماه قسمتی از مشکل کمبود رادیولوژیست انشاالله حل خواهد‌شد.

وی، با اشاره به اینکه به طور معمول در هر بیمارستان حداقل یک نفر به عنوان مسوول حوزه فنی تصویربرداری شامل رادیولوژی، سی تی اسکن، ام آر آی و سونوگرافی فعالیت می کند و در این خصوص جوابگو هست گفت: این بدان معنی نیست که مسوول حوزه فنی 24 ساعت باید حضور داشته باشد بلکه نیروی کارشناس واحدهای مورد اشاره زیر نظر وی فعالیت دارد.

به گفته وی،وزارتخانه حتی برای بکارگیری نیروهای رادیولوژیست و جذب بیشتر آنها ارائه تسهیلات از جمله اجازه مطب در زمان تعهدات قانونی را توصیه کرده است تا با حضور و فعالیت آنها بتوان خدمات بهتر و بیشتری در این حوزه به شهروندان داد.

حاجی جعفری، همچنین با اشاره به ملاقاتی که با مسوول توزیع نیروی متخصص وزارتخانه داشته‌است گفت: قول مساعد برای رفع کمبود رادیولوژیست و جذب بیشتر این نیروی متخصص در کاشان داده‌شده‌ و تاکیدشده‌ وزارتخانه متعهداست ابتدا شهرهایی که کل بخش خصوصی و دولتی آن یک رادیولوژیست دارد نیروی متخصص آن شهرها را تامین کند سپس نسبت به اعزام نیروی متخصص رادیولوژیست به شهرهایی مانند کاشان که غیر از بخش خصوصی آن در چهار بیمارستان دولتی سونولوژیست دارد اقدام کند.

وی،وجود دستگاه سونوگرافی بیمارستان موقوفه نقوی را به همت خیرین خاطرنشان کرد و گفت: خدمات سونوگرافی در این بیمارستان با نرخ دولتی بویژه با شروع اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیار ناچیز و پایین است که دولت متقبل شده است بطوریکه بعضی از هزینه‌های یک سونوگرافی تخصصی که در بخش خصوصی بیش از 120 هزار تومان است در این بیمارستان با هزینه 20 هزار تومان انجام می شود.

به گفته وی، هزینه ویزیت پزشکان متخصص و فوق تخصص کلینیک‌های بیمارستان نیز با اجرای طرح تحول نظام سلامت فقط 3500 تومان است در حالیکه اگر بیمار بخواهد این هزینه را در مطب‌ها و خارج از اجرای طرح تحول سلامت پرداخت کند هزینه ای معادل 25 تا 35 هزار تومان است.

حاجی جعفری در پایان یادآورشد:بیمارستان نقوی در نوبت عصر پذیرای سونوگرافی حدود 40 تا 60 بیمار است.

به گفته وی،بیمارستان موقوفه نقوی کاشان که یکی از بیمارستان های مجری طرح تحول نظام سلامت است تعداد 500 هزار مراجعه را طی سال 94 در بخش های کلینیکی، آزمایشگاه، تصویربرداری، اورژانس، خدمات درمانی و تشخیصی داشته که حدود 12 هزار نفر آن مربوط به مراجعه کنندگان به بخش سونوگرافی با مراجعه بخش زیادی از این تعداد بیماران از شهرهای همجوار کاشان است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.