احتمال حصول توافق تجارت آزاد اتحادیه اروپا و آمریکا

یکی از مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد احتمال به امضا رسیدن پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس-آتلانتیک همچنان وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز دوشنبه، اتحادیه اروپا اعلام کرد 28 کشور عضو این نهاد به اتفاق آرا، نهایی کردن مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا را تایید کردند. این تصمیم یک روز پس از اظهارنظر وزیر اقتصاد آلمان درباره این مذاکرات گرفته شده است. وی گفته بود این مذاکرات عملا شکست خورده است.

زیگمار گابریل – وزیر اقتصاد آلمان – روز یکشنبه گفت پیمان تجاری و سرمایه گذاری ترنس-آتلانتیک به این دلیل شکست خورده است که اتحادیه اروپا برخی از درخواست‌های آمریکا را رد کرده است.

هنگامی که از یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا درباره اظهارات گابریل پرسیده شد، وی گفت احتمال حصول این توافق همچنان وجود دارد.

وی گفت: "با این‌که مذاکرات نیاز به زمان زیادی دارد، ما همچنان در حال پیگیری آن هستیم. کمیسیون اتحادیه اروپا در این مذاکرات پیشرفت مناسبی داشته است. البته اکنون این مذاکرات در مرحله حساسی قرار دارد. ما برای تمامی بند‌های این پیمان پیشنهادهایی را تهیه کرده‌ایم و درباره آینده این توافق نیز برنامه‌هایی در دست داریم."

این در حالی است که پس از 3 سال مذاکره، دو طرف نتوانستند برخی از اختلافات را حل و فصل کنند. برخی از این اختلافات شامل سلامت مواد غذایی و مسائل مربوط به محیط زیست بوده است. برخی از منتقدان بر این باورند که این پیمان به شرکت‌های چندملیتی بزرگ قدرت زیادی خواهد بخشید اما مصرف کنندگان و کارگران با مشکل مواجه خواهند شد.

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده اند تا انتهای سال جاری میلادی این توافق را به امضا خواهند رساند. آن‌ها خاطر نشان کردند با این پیمان، امنیت، سلامت، استانداردهای اجتماعی و اطلاعاتی و تنوع فرهنگی به خطر نخواهد افتاد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار