اعضای پارلمان اتحادیه‌ اروپا از امضای توافق‌نامه‌ای با آمریکا با هدف اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تحقیقات در خصوص امنیت و تروریسم، حمایت کردند.

آمریکا و اروپا توافق‌نامه تبادل اطلاعات در زمینه امنیت و تروریسم امضا می‌کنندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، اعضای پارلمان اتحادیه‌ اروپا از امضای توافق‌نامه‌ای با آمریکا با هدف اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تحقیقات در خصوص امنیت و تروریسم، حمایت کردند. 

اعضای این پارلمان در حالی برای امضای توافق‌نامه مذکور تلاش می‌کنند که در سال 2013 اتهام‌هایی در خصوص جاسوسی‌های گسترده آمریکا از اروپا مطرح شد.

 کمیته آزادی‌های مدنی، عدالت و امور داخلی پارلمان اروپا از این توافق حمایت کرده و پیش بینی می‌شود نمایندگان پارلمان اروپا نیز اول دسامبر (11 آذر) این توافق را تصویب خواهند کرد.

وزاری دادگستری و 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در هفته‌های آتی این توافق‌نامه را تصویب خواهند کرد که آخرین گام پیش از اجرایی شدن آن خواهد بود. 

این توافق با هدف حفاظت از تبادل اطلاعات شخصی مانند نام، نشانی و سوابق مجرمانه و قضایی بین مقامهای قضایی و پلیس آمریکا و اروپا امضا خواهد شد.

«اکسل ووس»، نماینده پارلمان اروپا، با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اظهار داشت: حقوق شهروندان اروپایی دقیقا مشابه حقوق شهروندان آمریکایی در طی فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دادگاه‌های آمریکا خواهد بود و این مسئله اقدامی قابل توجه در خصوص اجرای حقوق اساسی شهروندان اروپایی است.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار