تغییرات در اظهارنظرها و طرح های دونالد ترامپ باعث مطرح شدن پرسش هایی در خصوص سیاست های مورد حمایت او شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ان بی سی نیوز، در تبلیغات تلویزیونی 10 میلیون دلاری دونالد ترامپ، دو طرح مالیاتی متناقض به چشم می خورد که ترامپ یکی از آن ها را به کل رد کرده و دیگری را هنوز نپذیرفته است. همین باعث پیدایش پرسش های بیشتر در خصوص سیاست های مورد حمایت نامزد جمهوری خواهان آمریکا شده است.

تبلیغات تلویزیونی جدید ترامپ، از نوع تبلیغات رایج جمهوری خواهان است. او در این تبلیغات وعده کاهش مالیات، شغل بیشتر و رشد صنایع کوچک را می دهد.

اما بررسی نکات ریز مورد این ادعاها، نه تنها اوضاع را شفاف تر نکرده، بلکه باعث سردرگمی هایی نیز شده است.

در خصوص ادعای این تبلیغ تلویزیونی که «خانواده کارگران از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد»، ارجاع به نظراتی است که پیشنهاد مالیاتی خود ترامپ نیستند بلکه گزارش رسمی است که در اصل، برنامه اصلاحات مالیاتی رهبران جمهوری خواه محسوب می شود.

همین طور در بخش بعدی این تبلیغات تلویزیونی که ترامپ وعده می دهد «میلیون ها شغل جدید ایجاد خواهد شد»، مستقیم به برنامه موسس مالیات محافظه کار جمهوری خواهان اشاره دارد.

ترامپ هنوز به طور مستقیم، از این طرح حمایت نکرده است اما پیشنهاد جدید او که اوایل ماه میلادی جاری ارائه شد، شباهت هایی با آن دارد. برجسته ترین نکته آن، این است که هم طرح پیشنهادی جمهوری خواهان و هم طرح ترامپ حاکی از تقسیم بندی مالیاتی به سه خوشه با نرخ 12 درصد، 25درصد و 33 درصد است.

اوضاع دقیقا از همانجا عجیب تر هم می شود. دو ادعای بعدی مطرح شده در تبلیغ تلویزیونی که ترامپ «درآمدها را افزایش خواهد داد» و «به کسب و کارهای کوچک رونق می دهد» در اصل، همان برنامه طرح مالیاتی قدیمی سال گذشته است که ارقامی کاملا متفاوت داشت. مثلا میزان خوشه انتهایی 0 درصد و خوشه سوم، 25 درصد بود. لینک موجود در سایت نیز بینندگان را به تحلیل موسسه مالیاتی از رده خارج شده سپتامبر 2015 هدایت می کند.

ترامپ مدت کوتاهی قبل از اعلام برنامه جدیدش در باشگاه اقتصادی دیترویت در اوایل ماه میلادی جاری، طرح قبلی را از روی وب سایت خود حذف کرد. این طرح جدید، جزئیات بسیار کمتری دارد و با این که ترامپ قول داده است مطالب بیشتری در راه است، هنوز توسط موسسه مالیاتی، تجزیه و تحلیل نشده است.

پس آیا ترامپ از طرح جمهوری خواهان کنگره حمایت می کند؟ آیا از طرح قدیمی خود حمایت می کند؟ از هیچ کدام حمایت نمی کند؟

سخنگوی ترامپ تاکنون در خصوص این موضوع، واکنش نشان نداده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار