نوربخش در سمینار اتحادیه بین المللی سازمان تامین اجتماعی:

41 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/ توسعه برنامه های سازمان با مکانیزم های آی سی تی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت؛ سازمان تامین اجتماعی معتقد است که با استفاده از مکانیزم های آی سی تی، برنامه های این سازمان در آینده ای نزدیک توسعه می یابد.

41 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/ توسعه برنامه های سازمان با مکانیزم های آی سی تیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در سمینار منطقه ای اتحادیه بین المللی سازمان تامین اجتماعی که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی معتقد است که با استفاده از مکانیزم های آی سی تی، برنامه های این سازمان در آینده ای نزدیک بر اساس ارزش های کشور توسعه می یابد.

وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: پوشش بیمه ای برای افراد جدید، افزایش خدمات بیمه ای برای کارگران، کارمندان غیر رسمی، دانشجویان، سربازان، ورزشکاران، هنرمندان و زنان سرپرست خانوار از جمله دستاوردهای مهم سازمان هستند.

نوربخش بیان کرد: تصویب قانون و پیشنهاد برنامه های توسعه ای، نقطه آغازین حرکت به سمت پیشرفت هستند که اجرای آن نیازمند عزم عمومی نهادها و موسسات دانشگاهی و پژوهشی و مستلزم مشارکت موثر مردم و سازمان های مردم نهاد در فرایند توسعه است.

وی با بیان اینکه این سمینار بر 3 محور ساختارهای آی سی تی، ساختارهای سازمانی و گسترش پوشش بیمه ای برگزار شده است، افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که ماموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر و صاحبان حرف و مشاغل آزاد است که جمعیت تحت پوشش این سازمان با احتساب بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی، جمعیتی بالغ بر 41 میلیون نفر را تشکیل می دهد.

نوربخش ادامه داد: برقراری پوشش بیمه ای برای 95 درصد از جمعیت شاغلان، 51 درصد جمعیت شاغلان در بخش غیر رسمی بازار کار و در مجموع برای 75 درصد نیروی کار در مشاغل رسمی و غیر رسمی است.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه ها تامین می شود و متکی به منابع دولتی نیست به همین دلیل، دارایی ها و سرمایه های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در  نسل های متوالی بوده و نمی تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان ها و موسسات دولتی یا غیر دولتی باشد.

نوربخش تاکید کرد:‌ تدوین برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی در راستای اصلاح ساختار‌ها توسعه قابلیت‌ها و افزایش ظرفیت‌های سازمانی با تأکید بر ارتقاء جایگاه سازمان به عنوان یک نهاد فعال و اثر گذار و افزایش هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف (بیمه‌ای، درمانی و سرمایه‌گذاری) از اقدامات حائز اهمیت سازمان در استقرار یک نظام تأمین اجتماعی پیش‌رو با محوریت حکم‌رانی خوب بوده است.

وی افزود:‌ در عصر حاضر که تغییر و تحولات محیطی از مهمترین چالش‌های سازمان‌ها به شمار می‌آیند، بهره‌گیری مناسب از استعدادها و توانایی‌های افراد در تدوین چارچوب‌ها و الگوهای فکری جدید، نقشی حیاتی دارد، بنابراین سازمان با اذعام فعالی بخشی با سرمایه انسانی و بهینه سازی نظام مدیریت منابع انسانی اقدام به تغییر ساختار خود در جهت ایجاد یکپارچگی و انسجام هرچه بیشتر در راستای ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و مسئولیت‌ پذیری کرده است.

نوربخش با بیان اینکه ماهیت استراتژیک فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی آی سی تی را به عنوان یک بازه پیشران به خدمت گرفته‌ایم، افزود: با استفاده از این اهرم قدرتمند، با همکاری مهندسان،  متخصصان خبره و با ارائه سرویس‌های به روز از قبیل خدمات غیرحضوری و دستیابی به اهداف تنظیم شده گام برداشته‌ایم.

نوربخش تصریح کرد:‌ برخی اقدمات مهم که سازمان در راستای تغییر ساختاری تشکیلاتی خود، ارتقاء زیرساخت‌های آی سی تی و گسترش پوشش بیمه‌ای بر اساس راهبردهای تبیین کننده «ایسا» تأمین اجتماعی انجام داده‌‌اند، شامل شناسایی گروه‌های بیمه‌ای جدید و ارتقاء دسترسی به خدمات بیمه‌ای با اولویت خانگی، بیکاران جویای کار، مددجویان بازتوان شده نهاد‌های حمایتی می شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه اقدامات چشمگیر دیگری در تشکیل اداره کل امور اتباع خارجی و برقراری سیستم نام‌ نویسی متمرکز و افزایش تعداد بیمه‌شدگان خارجی از 5هزار نفر به 19هزار نفر در کمتر از یک سال داشته‌ایم، ادامه داد: خوشبختانه ارتقاء فرهنگ تأمین اجتماعی و ارتقاء اطلاع‌رسانی به عنوان معیار اصلی در ارتقاء پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌شدگان این سازمان بسیار مثمرثمر بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار