معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان از پوشش 110 فرزند بی سرپرست در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان خبر داد.

نگهداری 110 فرزند بی سرپرست در مراکز شبانه روزی همدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمشید شیران گفت: 110 فرزند بی سرپرست در سطح استان زیر پوشش اداره بهزیستی هستند و در سال های اخیر 240 فرزند نیزبه شبه خانواده(پدربزرگ، عمو،عمه و غیره...) با پرداخت یک کمک یارانه برای فرزند تحویل داده شده است.

وی گفت: این فرزندان دو گروه هستند که گروه اول فرزندان بی سرپرست یعنی از دست دادن والدین یا رها شدن توسط والدین در سطح شهر و بیمارستان ها و گروه دوم متعلق به فرزندان بد سرپرست که قوه قضاییه عدم صلاحیت پدر و مادر را صادر کرده است.

شیران با بیان اینکه 10 مرکز شبانه روزی در سطح استان فعالیت دارد افزود: یک شیرخوارگاه به شکل دولتی در همدان،9 مرکز غیر دولتی در سطح استان فعال هستند که  در این مراکز تمامی خدمات نگهداری، پرورشی، آموزشی و تربیتی ارائه می شود.

شیران اظهار داشت: این کودکان در مقاطع سنی مختلفی هستند 3 تا 6 سال به شکل مختلط ،6 تا 12 سال و 12 تا 18 سال به تفکیک جنسیت در این مراکز نگهداری هستند.

وی افزود: این فرزندان تا 18 سالگی چه در مراکز چه در خانواده زیرپوشش هستند، پس از 18 سالگی به شکل یک سال ترخیص می شوند و در خانه های مستقل بدون مربی زندگی می کنند و تنها با یک مددجو به صورت غیر مستقیم در ارتباط است.

این مسئول بیان کرد: هزینه های اداره بهزیستی توسط دولت در سازمان بهزیستی کشور و از طریق خیرین و مشارکت مردمی تامین می شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
سلام به من وهمسرم که بچه نداریم و۲۰سال زندگی مشترک داریم و الان همسرم ۳۳ساله و خودم ۴۲ساله هستم وضع مالی خوبی دارم واز‌سلامت فیزیکی وروانی هم سلامت هستیم ایا پسر ۵تا۶ ساله برای‌ نگهداری و فرزند خواندگی به ما میدهند به کجا باید مراجعه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
به ما که بچه نداریم و۲۰ ساله زندگی میکنیم بچه میدهند به عنوان فرزند خود از ش نگهداری کنیم واز لحاظ مالی متوسط خوب هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ثریا عسگری
۲۲:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید آیا فرزند کودک دو یا سه سال پسر دارین