شهردار کاشان گفت: سیم های برق و لامپ های اضافی، نصب پرده های ناموزون و غیر مرتبط موجب نازیبایی بازار کاشان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد ناظم رضوی در آیین یادمان چهلمین سالگی ثبت بازار تاریخی کاشان اظهار کرد: سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن آثار و ابنیه تاریخی کاشان به این شهر می آیند و بازار کاشان نیز یکی از جاذبه های دیدنی این شهر محسوب می شود.

وی با انتقاد از آلودگی های بصری در تیمچه امین الدوله تصریح کرد: سیم های برق و لامپ های اضافی، نصب پرده های ناموزون و غیر مرتبط موجب نازیبایی بازار کاشان شده است در صورتی که چنین بافتی در شهرهای توسعه یافته دیده نمی شود.  

شهردار کاشان با بیان اینکه بی رونقی و کسادی و بی انگیزگی در بازار کاشان موج می زند، ادامه داد: روح بازار تجارت و کسب و کار است و با این وضعیت تا چند سال آینده خبری از کسب و کار نخواهد بود.

ناظم رضوی تاکید کرد: در دوره های قبل و این دوره شهرداری ناچار به صدور مجوز مجموعه های تجاری بوده و شاید همین امر موجب کسادی اقتصاد بازار شد ولی نگهداری اقتصاد بازار مستلزم عزم و همت والا است و باید عرصه رقابت را پویا نگه داشت و شهروندان را برای خرید در بازار مسقف شهر ترغیب کرد.  

شهردار کاشان با اشاره به تفاوت قیمت کالا در بازار کاشان با شهرهای اطراف بیان کرد: قیمت اجناس بازار کاشان بیشتر از شهرهای اطراف است و خانواده ها تمایل دارند برای خرید کالا به شهرهای مجاور بروند و این امر برای اقتصاد شهر مطلوب نیست و لازم است در این زمینه کارشناسی های لازم صورت گیرد.

ناظم رضوی همچنین از جانمایی پارکینگ در حوالی بازار سنتی کاشان خبر داد و افزود: جانمایی پارکینگ در حوالی بازار انجام شده است و همچنین مرمت بازارچه سردار، کف سازی بازار مسگرها و سرای بخشی یا انجام شد و یا در دست اقدام است.

وی خواستار بازشناسی ظرفیت های نساجی، فرش، منسوجات، زرگری و مسگری در بازار کاشان شد و افزود: در اطراف محله میانچال مکانی برای اجتماع هیات های مذهبی در ایام محرم و صفر پیش بینی شده است تا عظمت شور حسینی بیشتر دیده شود.

بازار تاریخی کاشان در هشتم شهریور به شماره ۱۲۸۴ در فهرست آثار ملی ایران درآمد و امروز با حضور مسئولان شهرستان یادمان ثبت چهل سالگی این بازار تاریخی در تیمچه امین الدوله برگزار شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.