ناسا روزانه عکس‌هایی از پدیده‌های مختلف و زیبای نجومی منتشر می‌کند. عکس روز 10 شهریور (31 آگوست)، تصویری فوق العاده زیبا از یک حلقه آتشین خورشیدگرفتگی حلقوی است.

 به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آن شخص آنجا (عکس) چه می کند؟در سال 2012 خورشید گرفتگی حلقوی بر فراز باریکه ای در شمال اقیانوس آرام و چندین ایالت غربی ایالات متحده آمریکا رویت شد. 
در خورشید گرفتگی حلقوی ، فاصله ماه از زمین زیاد است و به همین دلیل  سطح خورشید را می پوشاند اما تشعشعات خورشید از اطراف ماه بیرون میزنند و حلقه ای آتشین  در دور ماه دیده میشود. 
برای ثبت این عکس از خورشید گرفتگی حلقوی یک عکاس کوشا و عاشق، مسیر بین دو ایالت را برای پیدا کردن یک چشم انداز مناسب طی کرده است. پس از نصب تجهیزات عکاسی در فاصله 2.5 کیلومتری یک تپه و آغاز خورشید گرفتگی به طور ناگهانی شخصی وارد کادر میشود و این عکس زیبا به وجود می آید. 
اگر چه باید برای این عنصر انسانی غیر منتظره سپاسگذار بود اما عکاس هیچ گاه به هویت این فرد پی نبرد، به نظر میرسد آن شخص یک دستگاه دایره ای شکل برای رصد  شخصی خورشید گرفتگی در دست دارد. 
 این تصویر در غروب 20 می 2012 ساعت 19:36 به وقت محلی در  یک پارکی حوالی شهر آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو گرفته شده است. فردا یک خورشید گرفتگی حلقوی دیگر رخ می دهید که در مسیر قاره آفریقا و ماداگاسکار قابل مشاهده است.

عکاس : کالین پینسکی (پین)
عکس فردا: فضای آزاد
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی روی عکس کلیک کنید.

حلقه آتشین در خورشیدگرفتگی حلقوی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار