چادرهای گاو بانگی در مناطق جنگلی گلستان برپا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست گلستان گفت : محیط بانان گلستانی برای حفاظت بهتر از زیستگاه های جنگلی در فصل گاوبانگی در مناطق جنگلی مستقر شدند.

مجتبی حسینی افزود: 21 چادر گاوبانگی ثابت با هدف جلوگیری از دسترسی شکارچیان به مرال ها در مناطق جنگلی گلستان برپا شده است.

وی گفت: جنگلهای استان گلستان زیستگاه گونه های جانوری مختلفی است که مرال به عنوان یک گونه بومی و منحصر به فرد از پستانداران حمایت شده ای است که دراین جنگلهای زندگی می کند .

فصل جفت گیری از اواسط شهریور آغاز و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

گاو بانگی دورهٔ جفت‌گیری برخی جانوران مانند گوزن است که در آن نرها با برآوردن بانگ‌های بلند ماده‌ها را به سوی خود می‌کشانند و همچنین نرهای دیگر را از آمدن به قلمرو خود می‌رانند. از دیگر راه‌های نشان دادن نیرومندی، نمایش شاخ بلندی است که نر بر سر دارد و آن را برای دور کردن نرهای دیگر به کار می‌گیرد.

همچنین برخی شکارچیان با در آوردن صدای گوزن‌ها، آن‌ها را به گمان حضور نری دیگر در قلمرو خود، به سوی خود می‌کشانند و به آسانی آنها را شکار می کنند.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن مهربانی
۰۹:۲۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
واقعاً شکارچیانی که این گونه از حیواناتِ زیبا و شگفت‌انگیز رو شکار میکنن، خیلی و بی‌وجدان هستن... واقعاً بیست‌سال زندانی شدن هم کم‌شون هست...!!