رفع تصرف 33هزار مترمربع از اراضی ملی مهدیشهر

در 5 ماهه اول امسال 6 مورد قلع و قمع اراضی ملی در این شهرستان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از رفع‌تصرف بیش از ۳۳ هزار مترمربع از اراضی ملی تصرف شده در شهرستان مهدیشهر خبر داد.
علی‌نقی حیدریان در شورای معاونین این اداره کل  اظهار داشت: در 5 ماهه اول امسال 6 مورد قلع و قمع اراضی ملی در این شهرستان اجرایی شده است.
وی از برخورد جدی یگان حفاظت این اداره کل با زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی خبر داد و افزود: یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در همه شهرستان‌ها برابر مقررات با متخخلفین این بخش برخورد می‌کند.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حفاظت از اراضی ملی خاطرنشان کرد: معظم‌له همواره تاکید جدی بر حفاظت از انفال الهی و اراضی ملی داشته‌اند.
حیدریان با تقدیر از همکاری مسئولان قضایی و انتظامی در این استان تصریح کرد: همه دستگاه‌های ذی‌ربط در برخورد با متجاوزین به اراضی ملی جدی بوده و تعامل خوبی با همدیگر دارند.
وی از راه‌اندازی گشت‌های شبانه‌روزی در مناطق مستعد این استان خبر داد و افزود: این گشت‌ها با هدف برخورد قانونی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی تشکیل شده و با متجاوزین برابر مقررات برخورد می‌کند.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برلزوم فرهنگ‌سازی در این بخش تاکید کرد و گفت: مردم محلی می‌توانند نقش مهمی در مبارزه با این تخلفات و تصرفات غیرقانونی ایفا کنند.
وی، نظارت جدی بر اراضی ملی را از سیاست‌های سازمان جنگل‌ها برشمرد و گفت: این سازمان در حفاظت از این سرمایه‌های ملی هیچ‌گونه مماشاتی نخواهد داشت.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.