سمنان؛

رفع تصرف اراضی ملی در استان سمنان

امسال حدود 156 هکتار اراضی ملی در استان سمنان رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: از 106 هکتار اراضی رفع تصرف شده در استان سمنان در 9 ماه 95، حدود 49.9 هکتار در قالب 21 فقره برخورد قضایی و با اجرای احکام برای متخلفان، از اراضی ملی رفع تصرف شد.

سرهنگ عباسعلی ترحمیان افزود: از 106 هکتار اراضی رفع تصرف شده استان سمنان در سال 95 حدود 46 هکتار مربوط به شهرستان شاهرود، 44 هکتار در شهرستان میامی، هشت هکتار در شهرستان مهدیشهر، 3.5 هکتار در شهرستان دامغان و 4.5 هکتار در شهرستان سرخه بوده است.

وی با اشاره به این که طبق قانون 55 سازمان جنگل‌ها 2 نوع برخورد برابر متصرفان پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در برخورد اول با اعلام هشدار و اخطار، متخلف زمین را رفع تصرف می کند و در برخورد دوم نیز صدور حکم قضایی و برخورد قانونی با متصرفان است.

سرهنگ ترحمیان اظهارداشت: در برخورد نوع دوم با متصرفان، در شهرستان دامغان 44 هکتار در قالب 12 فقره، در شهرستان مهدیشهر سه هکتار در قالب 6 فقره و در شهرستان میامی 2 هکتار در قالب سه فقره، رفع تصرف و به اراضی ملی باز گردانده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان ، به 10 مورد قلع و قمع ساختمان های احداث شده در اراضی ملی در 9 ماه سال 95 در استان سمنان اشاره کرد و گفت: این گونه برخورد نیز در شهرستان دامغان با چهار مورد، شهرستان مهدیشهر با سه مورد، شهرستان شاهرود 2 مورد و در شهرستان میامی یک مورد بوده است.

وی افزود: در 9 ماه سال 95 با همکاری دادستانی و تعزیرات حکومتی 6 تن چوب تاغ و بیش از 900 کیلوگرم زغال تاغ در استان کشف شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.