کاهش جزئی بهای دلار، بهای نفت و طلا را تحت تاثیر خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت خام امروز (چهارشنبه) به دلیل عقب‌نشینی جزئی دلار از بهای بالای 3 هفته اخیر خود، اندکی کاهش یافت.
بر همین اساس، نفت برنت دریای شمال صبح امروز با 7 سنت کاهش نسبت به روز قبل، 48.30 دلار در هر بشکه معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمیدیت» نیز مجدداً با 7 سنت کاهش به 46.28 دلار رسید. 

بهای بالای دلار به دلیل آنکه خرید کالاهایی چون نفت که با دلار قیمت‌گذاری می‌شوند را برای دارندگان ارزهای دیگر گران می‌کند، همواره باعث کاهش بهای آنها می‌شود.

طبق پیش‌بینی تحلیلگران، با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که درباره احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ماه سپتامبر بانک مرکزی آمریکا مطرح شده است، بهای دلار دستکم در کوتاه‌مدت همچنان بالا باقی خواهد ماند. 

در این میان، عامل دیگری که باعث کاهش بهای نفت شده است، افزایش ذخایر نفتی آمریکاست. بر اساس آمار موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفتی این کشور در هفته منتهی به 26 اوت (5 شهریور) با 924 هزار بشکه افزایش به 525.2 میلیون بشکه رسید. اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز قرار است امروز آخرین آمار خود از ذخایر نفتی این کشور را منتشر کند.

کاهش جزئی بهای بالای دلار اگرچه بهای نفت را اندکی کاهش داد، در مقابل، بهای طلا را به دلیل اینکه هزینه‌های نگهداری آن را کاهش می‌دهد، از رقم پایین دو ماه اخیر خود اندکی بالاتر برد.

براساس آخرین اطلاعات، بهای طلا امروز به دلیل کاهش جزئی بهای دلار با 0.3 درصد افزایش به 1314.19 دلار در هر اونس رسید. بر اساس پیش‌بینی کارشناسان بازار طلا، تا پیش از آنکه بانک مرکزی آمریکا موضع رسمی خود را در قبال نرخ بهره اعلام کند، انتظار می‌رود بهای طلا در بازار همچنان با نوسان همراه باشد. 

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است. افزایش نرخ بهره آمریکا موجب افزایش بهای دلار شده و این مسئله افت بهای جهانی طلا را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار