بهای جهانی نفت در معاملات روز سه‌شنبه با روند افزایشی همراه بود

رشد اندک بهای نفت با کاهش ارزش دلاربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ؛ بهای جهانی نفت در معاملات دومین روز هفته با افزایش نسبی همراه بود. کاهش ارزش دلار و گمانه‌زنی درباره توافق تولیدکنندگان نفت سازمان اوپک درباره فریز نفتی تا حدودی موجب روند رو به رشد بهای جهانی طلای سیاه شد.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با 21 سنت افزایش (معادل 0.42 درصد) 49 دلار و 66 سنت فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه اکتبر با 28 سنت رشد 47 دلار و 26 سنت داد و ستد شد.

انتظار سرمایه‌گذاران درباره تعیین نرخ بهره در بانک‌های آمریکا تا حدودی بر ارزش دلار تأثیر گذاشته است. به‌گونه‌ای که شاخص دلار در دو هفته گذشته به پایین‌ترین سطح رسید.

کاهش ارزش دلار موجب افزایش تقاضای خریداران برای خرید نفت با دلار کم‌ارزش می‌شود و درنهایت افزایش بهای نفت را به دنبال دارد.

از سوی دیگر، تردیدها برای اجرای فریز نفتی در نشست آتی اوپک از دیگر دلایل افزایش بهای نفت است. ایران اعلام کرد در صورتی حاضر به شرکت در مذاکرات فریز نفتی نشست آتی اوپک است که صادرکنندگان این سازمان حق تهران را برای بازپس‌گیری کامل سهم ازدست‌رفته بازار نفت در دوران تحریم به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار