نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: افراد کارآمد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را برای گردشگران خارجی بازگو و ترویج دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسیار حساساست، افزود : در صنعت گردشگری باید تلاش فراوان شود تا این صنعت رونق دوباره گیرد.

وی گفت : افرادی که میزبان و مباشر عناصر خارجی و گردشگران هستند باید به فرهنگ اسلام نگاه تخصصی داشته باشند تا بتوانند بر روی آنان تاثیر بگذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد : یکی از افق‌ها، افق تاریخ است که بسیاری از آثار تاریخی از وقتی که پای بیگانگان با سلطه به کشور باز شد به بهانه‌های مختلف ضایع و یا به غارت رفته است.

عبادی با بیان اینکه بیشترین آثار اسلامی در عربستان قرار دارد که عده‌ای عمدا آنها را خراب کرده‌‌اند که در دشمنی واقعا تکفیر هستند، افزود: در گذشته گردشگران از صداقت و عمل مردم ایران مسلمان می‌شدند به همین دلیل قسمت شرق کشور مدیون فرهنگ مردم ایران است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.