سوئیفت اعلام کرده است تهدیدهای امنیتی جدی متوجه بانک‌های عضو این شبکه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "کامپیوتر ویکلی"، جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) اعلام کرده است برخی از بانک‌هایی که عضو این شبکه هستند، مورد حمله سایبری قرار گرفته اند و سرمایه‌های بسیاری را از دست داده اند.

این انجمن از بانک‌ها درخواست کرده است اقدامات امنیتی را که پس از به سرقت رفتن 81 میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش صورت گرفت، جدی بگیرند.

اقدامات امنیتی که سوئیفت پیشنهاد کرده است شامل استفاده از سامانه‌‌های قدرتمندتر به منظور اعتبارسنجی از کاربران و به روز رسانی نرم‌افزارهایشان برای ارسال و دریافت پیام‌ها می‌شوند.

سرقت 81 میلیون دلار، بخشی از برنامه گسترده‌تری برای سرقت یک میلیارد دلار از بانک‌های عضو سوئیفت بوده است. تنها موضوعی که موجب شد این طرح به موفقیت نرسد، وجود یک اشتباه نگارشی در متن سوئیفت بود که به وسیله کارمندان بانک شناسایی شد. به این ترتیب، از به سرقت رفتن 870 میلیون دلار جلوگیری شد.

این انجمن همچنین اعلام کرده است که مجرمان، نرم افزار سوئیفت را دستکاری می‌کنند و به این ترتیب هیچ مدرکی مبنی بر انجام تراکنش‌هایشان را باقی نمی‌گذارند. با این حال، گفته می‌شود هسته این نرم‌افزار با مشکلی مواجه نشده است.

مسئولان سوئیفت همچنین اظهار کردند مجرمان سایبری توانسته‌اند به اعتبارنامه‌های کاربری این سامانه دسترسی یابند. هکرها برای ارسال دریافت انتقال پول، از بدافزارهایی استفاده کرده‌اند تا این تراکنش‌ها در گزارش‌های بانک ثبت نشود.

در بیانیه‌ای که سوئیفت منتشر کرد، همچنین آمده است: "تهدید‌ها همیشگی و پیچیده هستند و به زودی به پایان نخواهند رسید." 

همچنین گفته شده است تمامی بانک‌هایی که به این صورت سرمایه از دست داده اند، دچار ضعف امنیتی بوده اند. مجرمان سایبری نیز از این ضعف‌ها استفاده کردند و وارد شبکه بانکی شدند و درخواست انتقال وجه ارسال کرده اند.

بانک‎‌های عضو سوئیفت تا 19 نوامبر (29 آبان) مهلت دارند برای به روز رسانی نرم‌افزار سوئیفت اقدام کنند. سوئیفت هشدار داد بانک‌هایی که نسبت به این امر کوتاهی کنند به مراجع قانونی معرفی خواهند شد. در نسخه جدید این نرم افزار، نظارت‌های امنیتی ارتقا یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
حملات از داخل یا خارج ایران ؟
آخرین اخبار