لغو تحریم های سوییفت، فعالیت شرکت‌های تجارت الکترونیک بین المللی را در ایران رونق می بخشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از«گالف نیوز»؛ با لغو تحریمهای بین المللی ایران، شرکتهای الکترونیک درصدد بدست آوردن بخشی از بازار 400 میلیارد دلاری ایران در بخش تجارت الکترونیک هستند.

لیزیکو (Lyzico) یک شرکت تجارت الکترونیک و سامانه انتقال وجه الکترونیک در ترکیه است که به تازگی با پورتال(PECCO) در ایران قراردادی مبنی بر نقل و انتقالات مالی الکترونیک در سطح بین المللی امضا کرده است. تا پیش از لغو تحریمهای ایران، امکان اتصال مالی مشتریان ایرانی به سایر کشورها تا حد زیادی غیرممکن بود؛ این در حالی است که با راه اندازی سامانه انتقال وجه لیزیکو در ایران، امکان تراکنش مالی خارجی 230 میلیون کارت اعتباری ممکن می شود.

«بارباروس آزبوگوتو» مدیرعامل لیزیکو در آلمان این معامله را اولین و بهترین توافقنامه در عرصه تجارت الکترونیک دانست و گفت: سال گذشته طی دیداری که از ایران داشتم، متوجه شدم این کشور بازار مناسبی برای گسترش تجارت الکترونیک است. آغاز فعالیت شرکت لیزیکو در ایران می تواند، رقابت نزدیکی را با شرکت آمریکایی «پی پل» که تنها شرکت تجارت الکترونیک نیمه فعال در ایران است، داشته باشد. در این راستا ترکیه می تواند نزدیکترین سکو برای ورود لیزیکو به ایران باشد. هر دو کشور جمعیتی بالای 80 میلیون نفر دارند و می توانند بازاری نوظهور در عرصه تجارت الکترونیک باشند.

وبسایت آمریکایی پی پل در بیش از 200 بازار جهانی به جز ایران فعال است. به گفته گردانندگان این وبسایت -- که شعبه اصلی آن در سان فرانسیسکو قرار دارد پی پل از معاملات ریالی در ایران پشتیبانی نمی کند و کاربران آن با استفاده از حقه های اینترنتی از خدمات خارجی این وبسایت بهره می برند.

لغو تحریمهای سوئیفت در ادامه توافق هسته ای ایران و از سرگیری ارتباط مالی بین بانکی، شرایط را برای گسترش تجارت الکترونیک و تراکنش های مالی بین المللی ایرانیان تسهیل کرده است. با فعالیت لیزیکو امکان خریدهای اینترنتی خارجی مشتریان ایرانی فراهم می شود.

سال گذشته میلادی، سرمایه گذاری لیزیکو بیش از 6.2 میلیون دلار افزایش داشته است و این شرکت به یکی از بازوهای سرمایه گذاری بانک جهانی تبدیل شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار