عملیات شکست حصر آبادان طی رزمایشی در پنج شب، همزمان با هفته دفاع مقدس در آبادان اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛دومین نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آبادان با موضوعیت بررسی برنامه‌های کمیته‌های شش‌گانه برگزار شد.

در این نشست، معاون فرماندار ویژه آبادان با مهم خواندن موضوع بزرگداشت این هفته، یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی را که برای رقم زدن امنیت و آرامش امروز مردم ایران جان خود را ناقابل شمردند، گفت: شکست حصر آبادان نخستین عملیات موفق رزمندگان اسلام بود که مانع از دستیابی دشمن بعثی به اهداف خود شد و سرآغازی بود بر پیروزی‌های بزرگ ارتش اسلام بر کفار بعثی که موجب شکست محاصره آبادان و آزادسازی آبادان و جاده‌های این شهر به مقصد اهواز و ماهشهر از توپخانه دشمن شد.

مسعود رئوفی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی در هفته دفاع مقدس در آبادان برگزار خواهد شد که شاخص‌ترین آنها رژه پنج مهر است که در آن نیروهای مسلح اقتدار نظام اسلامی را به رخ دشمنان میهن و اسلام خواهند کشاند.

همچنین در این نشست کمیته‌های شش‌گانه‌ای که پیش از این وظایف ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به آنها ابلاغ شده بود برنامه‌های خود را برای برگزاری در این هفته عنوان کردند.این کمیته‌ها که شامل کمیته فرهنگی با محوریت شهرداری آبادان، اطلاع‌رسانی با مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پشتیبانی در فرمانداری آبادان، ایثارگران با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران آبادان، ورزش و سلامت در حوزه اداره ورزش و جوانان و نیروهای مسلح با مدیریت پایگاه دریایی خرمشهر هستند، برنامه‌های خود را به صورت مکتوب به دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تحویل دادند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آبادان نیز که به عنوان دبیر این ستاد در جلسه حضور داشت، با تقدیر از حضور آحاد مردم، مسوولان و رسانه‌ها در آئین تشییع پیکر 66 شهید دوران دفاع مقدس در آبادان، گفت: کمیته‌های شش‌گانه این ستاد به جز کمیته فرهنگی که بر عهده شهرداری آبادان است برنامه‌های خود را برای هر چه بهتر برگزار کردن هفته دفاع مقدس برای دبیرخانه ستاد ارسال کرده‌اند.

عبدالحسین بعنونی‌نژاد در این نشست افزود: امیدواریم اداراتی که تا کنون به ایراد برنامه‌های خود برای این هفته اهتمام نورزیده‌اند هر چه زودتر، ما را در بهتر برگزار کردن این هفته یاری کنند.

وی گفت: سه برنامه عمده در شهرستان، همزمان با هفته دفاع مقدس در آبادان خواهیم داشت که شامل، بازسازی واقعه غدیر، بازسازی عملیات ثامن الائمه که در طول پنج شب رزمایشی در همین خصوص برگزار خواهد شد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آبادان افزود: همچنین رژه پنج مهر سه برنامه عمده شهرستان در نکوداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود که نیاز به همت و تلاش همه دستگاه‌ها دارد تا همچون سال‌های پیش، برنامه‌های این هفته به خوبی برگزار شود.

در این نشست مقرر شد، سایر برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کمیته‌های تخصصی این ستاد پیگیری و اجرا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.