مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: بیش از 73 هزار نفر برای دریافت کد اقتصادی ثبت نام کرده اند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هادی ملکشاهی گفت: به همین علت دولت‌ها همواره سعی دارند تا با تعاملات میان دستگاه‌ها و مودیان مالیاتی این چالش‌ها را به حداقل برسانند.
وی به ارتقاء فرهنگ مالیاتی کشور و استان طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: در سال 1392، 41 هزار جلد اظهارنامه مالیاتی دراستان داشتیم که این میزان به دلیل ارتقاء بینش مردم نسبت به موضوع مالیات و نیز به دلیل اینکه بحث معافیت مالیاتی مشروط به ارائه اظهارنامه مالیاتی شده به 55 هزار جلد در سال گذشته افزایش یافته که رشد 35 درصدی را نشان می‌دهد.
ملکشاهی تعداد پرونده‌های مالیاتی استان در سال 1392 را 130 هزار پرونده اعلام و تصریح کرد: این تعداد در سال گذشته به 152 هزار پرونده رسید که نشان از شناسایی مودیان مالیاتی است.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه بحث تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی کاملا بصورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر نیازی به مراجعه حضوری مودیان مالیاتی برای تسلیم اظهارنامه های مالیاتی وجود ندارد و همه آنها در سامانه بارگذاری می‌شوند.
ملکشاهی به اجرای پایلوت طرح جامع مالیاتی در استان کرمانشاه و دو استان تهران و اصفهان اشاره کرد و افزود: تا پایان سال از سامانه طرح جامع مالیاتی رونمایی می‌شود و این طرح بعد از آن در سطح کشور اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که چندین پرونده مالیاتی به نام یک نفر وجود داشته باشد، گفت: در حال حاضر پیگیر واگذاری کد اقتصادی هستیم که با این کد مودی مالیاتی شناخته می‌شود.
ملکشاهی اظهار کرد: تاکنون 73 هزار و 746 نفر برای دریافت این کد اقتصادی ثبت نام کرده‌اند که 56 هزار و 200 مودی اعتبار سنجی شده‌اند.
ملکشاهی با بیان اینکه بحث بخشودگی جرائم مالیاتی از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه سال جاری از سوی سازمان امور مالیاتی به مدیران کل استان‌ها واگذار شده است، گفت: این امر کمک بسیاری کرد تا بتوانیم حمایت‌های لازم را از واحدهای تولیدی به عمل بیاوریم.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، هزار ، نفر ، دریافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.