معاون وزیر اقتصاد و دارایی اعتماد را سرلوحه تعامل سازمان امور مالیاتی با مودیان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون وزیر اقتصاد و دارایی اعتماد را سرلوحه تعامل سازمان امور مالیاتی با مودیان دانست و تاکید کرد: ما بنا را بر این می‌گذاریم که مردم راستگو هستند و به اطلاعاتی که به ما می‌دهند اعتماد داریم.
تقوی نژادگفت:حدود 80 تا 90 درصد مردم اطلاعات درست را در اختیار ممیزین قرار می‌دهند و 10 درصدی هم وجود دارند که از دادن اطلاعات درست اجتناب می‌کنند که ابزار برخورد با آنها وجود دارد.
وی گفت: در کنار ابزار برخورد قانونی، ابزار راستی آزمایی اطلاعات را نیز داریم و اگر کسی اطلاعات غلط به ما بدهد بعد از پایش و تطبیق اطلاعات، برخورد مالی و قانونی را خواهیم داشت.
معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به سیستم هوشمند سازمان امور مالیاتی و اجرای طرج جامع مالیاتی، یادآوری کرد: با اجرای این دو طرح در آینده نزدیک جلوی پرداخت‌های اضافه و یا فرار مالیاتی گرفته خواهد شد و تسلیم اظهارنامه‌ها، پرداخت، اعتراض،رسیدگی به اعتراضات و ... هم الکترونیکی انجام خواهد شد.
وی معتقد است، با این روند، حدود 90 درصد اظهارنامه‌ها تایید و پذیرش می‌شود و فقط 10 درصد آنها نیازمند رسیدگی دارد.
رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: در این طرح اطلاعات به لحظه از ثبت اسناد، حمل و نقل، نظام بانکی، شهرداری و ... به دست ما می‌رسد.
وی بر لزوم احترام به مردم و مودیان مالیانی نیز تاکید داشت و بیان کرد: اعلام کردیم که حتی حق بی‌احترامی برای افرادی که کتمان مالیاتی می‌کنند و یا از پرداخت اجتناب دارند وجود ندارد و شان مودیان باید حفظ شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از تعلیق یازده نفر فقط برای برخورد بد با یک مودی مالیاتی در یکی از استان‌ها  به عنوان نمونه‌ای در این خصوص یاد کرد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.