ترکی مطرح کرد؛

پیشرفت 50 درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از پیشرفت 50 درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در حاشیه چهاردهمین جلسه اقتصاد مقاومتی که امروز (چهارشنبه) در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد و هر یک از آنها گزارشات خود، از جمله شهرک‌های صنعتی استان را ارائه کردند. 
 
وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه ارزیابی برنامه‌های سابق دستگاه‌ها در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی بود و بر اساس ارزیابی‌ها 13 شهرک صنعتی دولتی در استان تهران مستقر و فعال هستند و همچنین مقرر شد واحدهای غیرفعال و نیمه فعال ارزیابی شوند. 
  
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه تصریح کرد: 860 واحد صنعتی در سطح استان تهران شناسایی شده‌اند که این واحدها دچار مشکلاتی هستند و برای اخذ تسهیلات بانکی معرفی شده‌اند. 
 
ترکی با بیان اینکه 5 هزار و 800 واحد صنعتی فعال در سطح استان تهران بدون مشکل هستند، گفت: 7 هزار و 500 واحد تولیدی در سطح کشور وجود دارد که تقریبا یک هزار و 60 واحد صنعتی آن سهم استان تهران است و وظیفه تمام دستگاه های استانی ارزیابی و بروز رسانی این واحدها است. 
 
وی در ادامه اظهار داشت: انسداد چاه‌های غیرمجاز در سطح استان تهران یکی از اقدامات مهم شرکت آب منطقه ای تهران بود که در این راستا 2000 چاه غیر مجاز در سه ماهه نخست امسال شناسایی و مسدود شدند. 
 
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه برای 110 هزار نفر در 52 روستا برنامه بهره‌مندی از آب شرب سالم هدف‌گذاری شده است، افزود: تا کنون 40 درصد از این پروژه محقق شده و تا پایان سال مابقی آن انجام می‌شود. 
 
وی گفت: 50 درصد از پروژه‌های دستگاه های استان در راستای اقتصاد مقاومتی پیشرفت داشته و 3 دستگاه آب و فاضلاب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی و جهاد کشاورزی بهترین عملکرد را داشته‌اند. 
 
ترکی در پایان بیان کرد: آنچه قرار است در دبیر خانه اقتصاد مقاومتی انجام دهیم برگزاری جلسات پیشرفت پروژه ای استانی و تلفیق و تطبیق آنها با برنامه ششم توسعه استان در راستای سند توسعه چشم انداز 1404 است. 
 
* در راستای تحقق اقتصادمقاومتی کیفیت و کمیت را شاهد نبودیم
 
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه 14جلسه اقتصاد مقاومتی استان تهران با بیان اینکه با توجه به گزارش اقدامات و عملکرد دستگاه های استانی در 6 ماه نخست امسال، تصریح کرد: اگر ما به دنبال کیفیت و کمیت هستیم تاکنون چیزی را در این راستا شاهد نبودیم. 
 
وی با بیان اینکه فعال سازی واحدهای صنعتی در مجموع شامل شهرک های صنعتی و خوشه‌های ریخته‌گری بوده اما بحث کیفیت محصولات آن مطرح نشده است، افزود: از نظر آمار، عملکرد دستگاه ها در خصوص تحقق اقتصادمقاومتی قابل تقدیر است اما صرف آموزش مورد تأیید نیست بلکه باید تأثیر آموزش بر ارتقای کیفیت مورد توجه قرار گیرد چرا که قطعا نقش آموزش مهم و اثر بخش است و مهمتر از آن تأثیر آموزش بر افزایش کیفیت محصولات مصرفی است. 
 
رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان تأکید کرد: بحث فعالسازی واحدهای نیمه‌فعال با توجه به اهمیت اقتصادمقاومتی باید مورد توجه و پیگیری جدی دستگاه های استانی قرار گیرد. 
 
گفتنی است؛ ارائه عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان تهران، شرکت آب و فاضلاب استان، شرکت آب منطقه‌ای تهران، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در خصوص برنامه‌ها و پروژه‌های اقتصادمقاومتی دستگاه های استانی در سه ماه نخست امسال در دستور کار 14 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوده است. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار