پورمحمدی گفت: خوي به لحاظ تمدن جایگاه مذهبی و همچنین فعال بودن در بازار پول و سرمایه از شهرهای شاخص در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور درجلسه اي که درفرمانداري شهرستان خوي تشکيل شد بابيان اينکه ، خوی به لحاظ تمدن، جایگاه مذهبی و همچنین فعال بودن در بازار پول و سرمایه از شهرهای شاخص در سطح کشور می باشد .

وی در خصوص نیازها و مطالبات شهرستان اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم شهرستان خوی انتقال آب شرب از سد آغ چای به خوی می باشد که اجرای این طرح قطعی و با معرفی سرمایه گذار وتأمین اعتبار لازم در ماه های آتی اجرایی خواهد شد.

پورمحمدی تصريح کرد: نیازمندی های دیگر شهرستان خوی که می تواند نقش موثری در رشد و توسعه منطقه ایفا کند احداث جاده ترانزیت از منطقه رازی تا ایواوغلی می باشد که در این خصوص نیز با دستورات ویژه دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اخذ ماده 215 برای قرار گرفتن این پروژه در بین پروژه های ملی و همچنین تخصیص ردیف در بودجه سال 96 اقدامات موثر و تأثیر گذاری انجام خواهد گرفت .

وی با اشاره به قابلیت های گردشگری خوی بخصوص مقبره شمس تبریزی نيز گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور بنا به دستور ریاست محترم سازمان توجه خاصی به این ظرفیت دارد و مصمم است این ظرفیت مهم گردشگری و فرهنگی را با سرمایه گذاری های مناسب به یک ظرفیت ملی تبدیل کند.

پورمحمدی در پايان با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی شهرستان در سرمایه گذاری و مساعدت در این بخش جهت شتاب گرفتن رشد و توسعه شهرستان خوی تأکید کرد.

 درادامه جلسه  سعید نمکی معاون امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه استان های مرزی در تأمین امنیت کشور اظهار داشت: استان آذربایجان غربی الگوها و خصوصیات خاص خودش را دارد و باید برنامه ریزی توسعه استان بر مبنای الگوهای منطقه ای و خصوصیات آن باشد.

وي با اشاره به جایگاه خوی به عنوان قطب شمال استان در ارائه خدمات درمان افزود: ضروری است بیمارستان های در دست احداث خوی هرچه سریعتر به اتمام رسیده و به مدار ارائه خدمات وارد شوند .

سعید نمکی تصریح کرد: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور مصمم هستند بیمارستان 164 تخت خوابی خوی در ایام مبارکه دهه فجر و بیمارستان آیت الله خویی نیز در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسند.

وی افزود : میانگین سرانه تخت بیمارستان در استان آذربایجان غربی پائین می باشد و ما تلاش می کنیم در 5 سال آینده سطح درمان استان را ارتقاء داده و سرانه تخت استان را به میانگین کشوری برسانیم.

کبیری نماینده مردم خوی چایپاره نیز در این جلسه، جاده رازی و بخش درمان را از خواسته های مردم شهرستان دانسته و ابراز امیدواری کرد این سفر در راستای به ثمرنشستن مصوبات دکتر نوبخت در سفر اخیر به خوی باشد

لازم به ذکر است که پورمحمدی معاون توسعه امورتولیدی و نمکی معاون توسعه امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور عملی نمودن دو مصوبه ی تخصیص اعتبار ۷۰۰میلیاردریالی برای تکمیل بیمارستان ایت‌الله خویی و تخصیص اعتبار برای توسعه و تکمیل جاده خوی - رازی از محل اعتبارات ملی به شهرستان خوی سفر کرده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.