یعقوب مزرعه لی با اشاره به این مطلب بر نقش درآمد های مالیاتی در توسعه استان تاکید کرد و افزود : در 2 سال متوالی درآمد های استانی کل اعتبارات هزینه ای و عمرانی استان را پوشش می دهد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه ما مدعی هستیم در راستای توسعه و عمران شهری در استان در کنار شهرداری ها و دهیاری ها قرار داریم گفت: کل اعتبارات عمرانی استانی در سال گذشته 250 میلیارد تومان بود در حالی که در همین سال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده 142میلیارد تومان در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها ی استان قرار داده شده است .

مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از پرداخت 65 میلیارد تومان در سال 94 و 21 میلیارد تومان در 5 ماه نخست سال به حساب شهرداری های ارومیه خبر داد و افزود : به طور میانگین هر ماه 3 و نیم میلیارد تومان از محل وصولی عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ارومیه پرداخت می شود .

وی بر تعامل و همکاری های مشترک در زمینه شناسایی منابع جدید مالیاتی در استان هم تاکید کرد و افزود : در 2 سال گذشته 13280 منبع جدید مالیاتی در استان شناسایی شده که با اضافه شدن این تعداد به منابع موجود وصولی مطلوبی برای اداره کل امور مالیاتی در پی داشته است .

مدیر دستگاه مالیاتی استان به نقش اجرای طرح جامع مالیاتی در رفع تبعیض مالیاتی و افزایش رضایتمندی مؤدیان اشاره کرد و گفت : با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی ارتباط رو در روی مؤدی و ماموران مالیاتی کم خواهد شد و 90 درصد پرونده های مالیاتی از طریق سیستم طرح جامع مالیاتی و اطلاعات اقتصادی آن و بدون نیاز به مراجعات مکرر به ادارات مالیاتی مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه خواهد شد .

مزرعه لی تعداد کل پرونده های مالیاتی استان را 260 هزار پرونده اعلام کرد و افزود : نیروی انسانی جوابگوی این تعداد پرونده نیست که امید می رود با پیاده سازی کامل طرح جامع مالیاتی در بهمن ماه سال جاری ، قدم مؤثری در افزایش رضایتمندی مؤدیان برداشته شود.

پرویز جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر ازتعامل و همکاری دستگاه های اجرایی که این شورا را در رسیدن به اهداف خود یاری رسانده اند بر تداوم این همکاری ها و تعاملات در راستای توسعه و عمران هر چه بیشتر شهر ارومیه و استان تاکید کرد .

محمد حضرت پور شهردار ارومیه نیز در این مراسم رویکرد دستگاه مالیاتی استان در دریافت مالیات از تمام بخش های اقتصادی را تقویت کننده امر تولید و سرمایه گزاری در استان عنوان کرد و افزود: در سال های گذشته دریافت مالیات از منابع محدود موجب اجتناب سرمایه گزاران از فعالیت در عرصه سرمایه گزاری در استان می شد که با افزایش تعداد منابع و وصول مالیات از تمام بخش های اقتصادی ضمن برداشته شدن فشار مالیاتی از روی اقشار خاص به تداوم امر تولید و سرمایه گزاری در استان کمک شایانی کرده است .

در پایان شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه به پاس مشارکت و نقش درآمد های مالیاتی در توسعه و پیشرفت استان از مدیر کل امورمالیاتی آذربایجان غربی تقدیر کرد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.