در تازه‌ترین موج خشونت‌ها علیه مسلمانان منطقه کشمیر تحت کنترل هند، یک نفر به دست نیروهای امنیتی کشته شد.

تداوم درگیری‌ها در کشمیر/ یک نفر کشته شد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ در تازه‌ترین موج خشونت ها علیه مسلمانان منطقه کشمیر تحت کنترل هند، پس از لغو مقررات منع آمد و شد، یک نفر به دست نیروهای امنیتی هند کشته شد. 

درگیری‌ها بین نیروهای دولتی و معترضین مسلمان رخ داد که بر اثر آن شماری نیز مجروح شدند. 

با وجود لغو مقررات منع آمد و شد از دوشنبه، مدارس و فروشگاه‌ها به دنبال اعتصاب کارکنان همچنان تعطیل هستند.

تنش‌ها در کشمیر از هنگامی اوج گرفت که برهان وانی، رهبر آزادی‌خواه کشمیر که عضو گروه حرکت المجاهدین بود، اواسط تیرماه گذشته، توسط نیروهای ارتش هند کشته شد. ارتش هند برای کنترل اوضاع و سرکوب اعتراضات بلافاصله وارد عمل شد و از 19 تیر ماه در این منطقه مقررات منع آمد و شد اعلام کرد. 

نظامیان هندی در جریان اعتراض‌های مردمی، بیش از 60 غیرنظامی را به ضرب گلوله کشته و هزاران نفر را زخمی کرده‌اند. این در حالی است که هزاران نفر نیز در زندان به سر می‌برند.

با این حال وضع مقررات منع آمد شد، قطع دسترسی به وسایل ارتباط جمعی، و تشدید سرکوب ها نتوانست مانع از برگزاری تظاهرات و اعتراضات بی سابقه در این منطقه طی سالهای اخیر گردد. 

منطقۀ کشمیر از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از انگلیس، صحنۀ مناقشات ارضی است. کشمیر به دو منطقۀ تحت کنترل هند و منطقۀ تحت کنترل پاکستان تقسیم شده است، اما هر یک از کشورها مدعی مالکیت بر کل منطقه هستند.

دهلی‌نو ادعا می‌کند پاکستان شبه‌نظامیان را مسلح کرده و آنها را برای حمله به نیروهای هندی به این سوی مرز می‌فرستد. اسلام‌آباد این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار