نتایج غیررسمی منتشره نشان می‌دهد حزب "نواز شریف" نخست‌وزیر پاکستان، برنده قاطع انتخابات در منطقه کشمیر شده است.

حزب نواز شریف برنده انتخابات در منطقه کشمیر پاکستان شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج غیر رسمی که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد حزب "نواز شریف،" نخست‌وزیر پاکستان برنده قاطع انتخابات در منطقه کشمیر شده است. به این ترتیب، دولت پاکستان بعد از ماه ها فشار از طرف مخالفان سیاسی خود، انرژی مضاعفی کسب می کند. 

در پی رسوایی ناشی از انتشار اسناد موسوم به «اوراق پاناما» در سطح جهان، که نشان می داد فرزندان نخست وزیر پاکستان مالک چندین شرکت در خارج پاکستان هستند و از طریق آنها، در لندن املاک خریده اند، شریف با انتقادهای زیادی روبرو شد. 

"طارق محمود بات،" سخنگوی کمیسیون انتخابات کشمیر تحت کنترل پاکستان گفت حزب مسلم لیگ شریف توانست 31 کرسی از مجموع 41 کرسی پارلمان منطقه را به خود اختصاص دهد. از سوی دیگر "رجا فاروق حیدر،" سخنگوی حزب حاکم پاکستان نیز گفت این پیروزی نشان دهنده مخالفت رای دهندگان کشمیری با حملات بی امان مخالفان به نخست وزیر است. 

منطقه کشمیر واقع در هیمالیا از زمان استقلال دو کشور هند و پاکستان در سال 1948 و جنگ کوتاهی که در آن زمان میان دو کشور در گرفت، میان این دهلی نو و اسلام آباد تقسیم شد. این منطقه در کانون خصومت های این دو کشور همسایه مسلح به سلاح هسته ای قرار دارد.
 
انتخابات سراسری بعدی پاکستان در سال 2018 برگزار خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار