اردبیل؛

تولید علم می تواند ایران را در خط مقدم پیشرفت قرار ‌دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: تولید علم، جمهوری اسلامی ایران را می‌تواند در خط مقدم پیشرفت و توسعه قرار دهد که در این راستا باید بسترها و زمینه‌های پیشرفت جدی در کشور فراهم آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اقبال عباسی در آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات رباتیک دانشجویان کشور که در اردبیل برگزار شد، عصر امروز را عصر دانایی محوری و دستیابی به سرعت تحولات علمی توصیف کرد و گفت: آنچه که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد آراستگی زندگی جامعه انسانی امروز به علم، دانش و مهارت است که می‌تواند با ارزش افزوده بیشتر و توانمندی بالا فضا و بستری را فراهم کند که بیش از هر زمان دیگر بتوان اقدامات، فعالیت‌ها و کارکرد صحیحی را بعینه مشاهده کرد.

وی افزود: خروجی دانشگاه‌های ما باید زمینه‌ساز تولید اندیشه‌ها، تفکرات و علوم و فنونی باشد که می‌تواند ما را از بسیاری گرفتاری‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها نجات داده و راه پیشرفت را به روی ما بگشاید.

عباسی بیان کرد: کشور ما امروز به شدت نیازمند توجه و بها دادن به عنصر علم، آگاهی و دانایی است که در این بستر ضرورت دارد با یک نگاه اندیشمندانه به سمتی حرکت کنیم تا بتوان از توان جوانان و نوجوانان در مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در عصر دانایی‌محوری باید برگزاری چنین رویدادهای علمی با تکیه بر توان نسل سوم و چهارم انقلاب مورد توجه قرار گرفته و یک زمینه خوب در مسیر توسعه و توانمندی بیشتر اتفاق بیفتد که قطعاً این حرکت‌ها نتایج خوبی را نیز به همراه دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.