رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت بصورت مستمر از هرگونه شکار و صید غیرمجاز با متخلفین برابر قوانین و مقررات برخورد می کند .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، خالد بایزیدی گفت : شهرستان سردشت بلحاظ دارا بودن بیش از هشتاد هزار هکتار جنگل زیستگاه جانوران وحشی بسیار مهم و نادر و یا در معرض خطر انقراض می باشد که از جمله مهم ترین آنها می توان به خرس قهو ه ای ، گراز وحشی ، سنجاب ایرانی و سمندر کردستانی اشاره نمود. همچنین این شهرستان بلحاظ دارا بودن مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بنام منطقه حفاظت شده جنگلی میرآباد به وسعت ده هزار هکتار ، یکی از مناطق بکر و طبیعی در استان می باشد که در اشکوب میانی منطقه گونه های گیاهی مهم از جمله بلوط ایرانی ، گلابی وحشی ، انجیر ، آلبالو وحشی ، پسته وحشی و در ارتفاعات ارس و یا سرو کوهی مشاهده می گردد.

وی گفت : باتوجه به خشک شدن پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده و احتمال وقوع حریق در این فصل از سال ، یگان حفاظت محیط زیست سردشت با حضور مداوم و توصیه به روستائیان و گردشگران در خصوص رعایت مسائل ایمنی هنگام روشن نمودن آتش در طبیعت و خاموش نمودن آن در هنگام ترک محل ، نسبت به نصب بنرهای هشدار دهنده اطفای حریق نیز در داخل منزقه حفاظت شده اقدام نموده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.