قدیمی ها معتقد بودند عشق کور می کند منظور از این جمله به طور دقیق انتخاب شریک زندگی بر مبنای مسائل هیجانی است.

احمرضا سلامتی مشاور جوانان و خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت معیارهای عاقلانه در انتخاب همسر، اظهار داشت: انتخاب شریک زندگی در همه جوامع و در تمام دوران ها از مهم ترین تصمیم های زندگی افراد به شمار می آید.

وی افزود: اینکه بفهمیم چطور انتخاب کنیم و معیار وابستگی از علاقه مندی چگونه تفکیک می شود در تصمیم گیری بسیار موثر است. بنابراین  مادامی که انتخاب ما صرفاً احساسی باشد، نمی تواند شکل درستی بگیرد و نتیجه مطلوبی از آن انتظار نمی رود.

این مشاور جوانان و خانواده با اشاره به معیارهای چگونگی انتخاب عاقلانه، تصریح کرد: معیار اول اینکه از خود بپرسیم دلیل این انتخاب چه بوده؟ و اگر سند و دلیل معقولی برای گزینش خود داشتیم این تصمیم قابل قبول است، معیار دوم به هم کفو بودن به معنای هم زبانی، تقابل فرهنگی، یکسانی ادیان و تناسب خانواگی و اقتصادی که در جامعه مورد توجه است اشاره دارد.

سلامتی تأکید کرد: معیارهای موجود لازم هستند اما کافی به نظر نمی رسند و ملاک مهم تر تناسب شخصیت هاست که در ارتباط با یکدیگر مشخص می شود.

وی در پایان گفت: برای داشتن انتخاب موفق مراجعه به مشاور از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که حتی با حفظ منطق در جایگاه اول و رعایت هم کفو بودن، تشخیص تناسب شخصیت ها با یکدیگر توسط افراد متخصص صورت می گیرد و این امر تنها با رجوع به مشاور مرتفع می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار