عضو شورای فرهنگی و اجتماعی امور زنان و خانواده گفت: جایزه گوهرشاد با ادعای غرب مبنی بر اینکه زنان در جامعه اسلامی فاقد هرگونه حق و حقوقی هستند، مقابله می کند.

صدیقه حجازی عضو شورای فرهنگی و اجتماعی امور زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اسلام هراسی در سطح جهانی و فعالیت های ضد زنان مسلمان، اظهار داشت: در چنین فضایی دستگاه های متولی امور فرهنگی باید با برنامه ریزی از شکاف هویتی جلوگیری کنند که جایزه جهانی گوهرشاد از جمله نمونه های موفق این برنامه هاست.

وی با تأکید بر جایگاه والای بانو گوهرشاد در جهان اسلام، تصریح کرد: شورای فرهنگی و اجتماعی امور زنان و خانواده سعی داشته بانویی که در گذشته و حال منشاء خدمات ارزشمند در جامعه ایرانی بودند را معرفی کرده و وی را الگویی برای بانوانی که در امتداد این مسیر هستند قرار دهیم.

عضو کمیته انتخاب جایزه جهانی گوهرشاد، با بیان اینکه مدیریت جدید آستان قدس رضوی پرچم دار معرفی تمدن والای زنان مسلمان شده است، افزود: این جایزه مباحث حقوق زن در اسلام  را عملیاتی تر پیش گرفته است و با اعلام نگرش ناب اسلامی از بانوانی همانند بانوی پزشکی که بیش از 3هزار بیمار و 1500 عمل جراحی را داوطبانه در دور دست ترین مناطق کشور انجام داده، تقدیر می کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی، گفت: به گفته مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از 40درصد خیرین این کمیته را زنان تشکیل  داده اند. زنانی  که به ادعای غرب در جامعه اسلامی فاقد هرگونه حق و حقوقی هستند.

حجازی در پایان تأکید کرد: یکی از حقوق مهم اسلام برای بانوان حقوق اقتصادی و تملک بر اموال خود است که این بانوان با فعالیت های انسان دوستانه خود این ادعای غرب را رد کرده و با معرفی آن ها می توانیم با هجمه های فرهنگی غرب مقابله کنیم و جایزه گوهرشاد در راستای احقاق این هدف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
دروووووووود
آخرین اخبار