اگر از کتاب خواندن لذت ببریم، نا خودآگاه یادگیری هم پیش می‌آید.

جعفر ابراهیمی شاعر و نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تاثیر و نقش کتاب بر روح و ذهن مردم گفت: «انیس کنج تنهایی کتاب است» مصرع شعری است که به یاد ما می‌آورد، کتاب در تنهایی که انسان ممکن است اوقات فراغت را پوچ و بیهوده بگذراند، یاری رسان و دوست آدمی است و جلوی اندیشه‌های مخرب را می‌گیرد و مخاطب را سرگرم می‌کند. 

وی افزود: متاسفانه عادت غلطی که خانواده و آموزش و پرورش در سوق دادن کودکان به خواندن کتاب دارند این است که کتاب را بخوان تا یاد بگیری و بر اطلاعاتت اضافه شود. در حالی که به نظر من کتاب را در درجه اول برای لذت بردن باید خواند.

این نویسنده تصریح کرد: اگر از خواندن کتاب لذت ببریم ناخواسته از آن خواهیم آموخت و چون اجباری در خواندن نداریم پس علاقه به وجود می‌آید. مطالعه، تنهایی انسان را پر می‌کند و باعث سلامت روان و رشد طبیعی انسان می‌شود. هر کتابی را با لذت بخوانیم باعث ایجاد علاقه می‌شود و کم کم سطح مطالعه افراد را بالا می‌برد. 

ابراهیمی خاطر نشان کرد: هدف کتاب این نیست که آدم‌ها را بسازد و دنیا را عوض کند، بلکه از طریق کتاب، انسان می‌تواند به رستگاری برسد. در کتاب قدرت اندیشه و تعقل دست خودمان است. اگر مطلبی مورد پسندمان نبود یا مغایر با ارزش هایمان بود، می‌توانیم آن را قبول نکنیم؛ کتاب می‌تواند در شخصیت سازی ما موثر باشد و تغییر دنیا در دل کتاب خوانی نهفته است. اگر جامعه کتاب خوان باشد اندیشه‌ها بارور سلیقه‌ها و نگاه به زندگی عوض می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار