نامزدهای دریافت جایزه از بخش شعر پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قرار است برگزیدگان این جشنواره‌ی دوسالانه در 8 بخش جداگانه و از بین 1365 عنوان کتاب بررسی شده روز 25 دی 1391 در تهران معرفی شوند.
گروه‌ داوری بخش شعر در بخش کودک و خردسال از میان 79 عنوان 6 اثر و در بخش نوجوان هم از میان 20 عنوان کتاب 6 عنوان را در میان نامزد‌های دریافت جوایز جشنواره قرار  دادند.
بر این اساس در بخش شعر کودک و خردسال کتاب‌های "ميو ميو... تشكّر!" ، سروده‌ی مریم هاشم‌پور و "آقاي تابستان"، سروده‌ی منیره هاشمی هر دو از انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، "دلم يه گنجشك داره"، سروده‌ی شکوه قاسم‌نیا از انتشارات چكه و شهر قلم، "مامان چه قدر خوب است"، سروده‌ی ناصر کشاورز از انتشارات سوره مهر، "شهر پرنده‌ها"، سروده‌ی يحيي علوي‌فرد از انتشارات عمو علوي و "فقط يك بستني قيفي"، سروده‌ی الهام حسيني‌زاده  از انتشارات به‌نشر به عنوان نامزد‌های این بخش از جشنواره معرفی شدند.
پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان در بخش شعر نوجوان نیز کتاب‌های "مترسك عاشق بود"، سروده‌ی بيوك ملكي از انتشارات افق، "تا خيابان خوشبخت"، سروده‌ی بابك نيك‌طلب و "تا كجاي آسمان؟"، سروده‌ی جعفر ابراهيمي(شاهد) هر دو از انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، "حرف‌هاي گريه‌دار"، سروده‌ی فاضل تركمن و "بال‌هايم را پنهان كرده‌ام"، سروده‌ی مهديه نظري هر دو از انتشارات اميركبير و "پشت صحنه‌ی دلم"، سروده‌ی حسين تولايي از انتشارات پيدايش را به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کرده است.
مراسم اهدا جوایز برگزیدگان پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان ساعت 15 تا 17 روز دوشنبه 25 دی در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون تهران  و با یاد شهید نوجوان بهنام محمدی برگزار می‌شود.
جوایز این جشنواره علاوه بر بخش شعر در رشته‌های داستان تألیف، داستان ترجمه، علمي و آموزشي، دینی، زندگی‌نامه، بازنویسی و تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد به کتاب‌هایی اهدا می‌شود که طی سال‌های 1389 و 1390 منتشر شده است./ي2

برچسب ها: جشنواره ، شعر ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار