زمین های اختصاص یافته به سرمایه گذاران اصفهانی در شهر خرسون اوکراین، قابلیت کشت انواع محصولات کشاورزی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس کمیته کشت فرا سرزمینی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: باتوجه به کمبود آب در کشور بویژه استان اصفهان همچنین ارزان بودن دستمزد کارگر کشاورزی در اوکراین، سرمایه گذاری برای انجام کشت فراسرزمینی در این کشور برای فعالان حوزه کشاورزی کشورمان بسیار سودمند است.
محمد صادقی با اشاره به مذاکرات اتاق بازرگانی اصفهان با مسئولان اوکراینی برای انجام کشت برون مرزی در این کشور اظهارکرد: در این مذاکرات 500 هکتار از زمین های خرسون اوکراین برای سرمایه گذاران اصفهانی اختصاص یافت اما قرار است در مرحله نخست بصورت آزمایشی کشاورزان اصفهانی در 100 هکتار این زمین ها کشت کنند.
رئیس کمیته کشت فرا سرزمینی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: زمین های اختصاص یافته به سرمایه گذاران اصفهانی در شهر خرسون اوکراین، قابلیت کشت انواع محصولات کشاورزی را دارد و چنانچه این شیوه کشت مورد استقبال فعالان حوزه کشاورزی استان قرار گیرد بنا به مذاکرات انجام شده تا 500 هکتار از این زمین ها به سرمایه گذارانی که از سوی اتاق بازرگانی اصفهان معرفی می شوند، واگذار می شود.
هیاتی به ریاست اتاق بازرگانی خرسون اوکراین هفته گذشته به منظور بررسی چگونگی همکاری های اقتصادی با اصفهان به این شهر تاریخی سفر و با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت وگو کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این دیدار از عقد قرار داد کشت برون مرزی کشاورزی این استان در خرسون در زمینی به وسعت 100 هزار هکتار خبر داد و افزود: این قرار داد بزودی به امضا دو طرف می رسد.
سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود: تبادل هیات های کارشناسی و تجاری دو طرف، فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله کشاورزی را مشخص ساخته و به زودی هیات اتاق بازرگانی اصفهان برای امضای قرارداد کشت برون مرزی به خرسون اوکراین سفر می کند.
وی با اشاره به سفر اخیر هیات اتاق بازرگانی اصفهان به ایالت خرسون اوکراین با هدف بررسی فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، گفت: اتاق اصفهان با اعزام هیات کارشناسی به این کشور زمینه اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه را فراهم ساخته است.
رئیس اتاق بازرگانی خرسون در این دیدار با بیان اینکه روابط اقتصادی خرسون و اصفهان وارد مرحله جدیدی شده است، ابراز امیدواری کرد: به زودی اتاق بازرگانی مشترک اوکراین و اصفهان راه اندازی شود.
ویکتوریا اوستروموا گفت: 100 هزار هکتار زمین واگذاری از زمین های دولتی بوده و بخش خصوصی نیز آماده واگذاری زمین به کشاورزان اصفهانی است.
اوستروموا دسترسی آسان به منابع آب و زمین حاصلخیز را دو مولفه مهم در کشاورزی ایالت خرسون عنوان کرد وافزود: کشاورزی و صنایع تبدیلی می تواند دو زمینه همکاری با استان اصفهان باشد.
صادقی در ادامه به سفر هفته گذشته سفیر ارمنستان به اصفهان اشاره کرد و افزود: در این سفر سفیر ارمنستان ضمن بررسی چگونگی همکاری های اتاق بازرگانی اصفهان با فعالان اقتصادی ارمنستان، از چند مرکز تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای اصفهان نیز دیدن کرد.
وی افزود: سفیر ارمنستان در این مذاکرات، خواستار توسعه همکاری های اصفهان و ایروان در زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای آسیای میانه شد.
رئیس کمیته کشت فراسرزمینی کمیسیون کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارمنستان می تواند به عنوان دروازه صدور محصولات کشاورزی استان اصفهان به کشورهای همسایه شمالی کشور نقش آفرینی کند، اظهارکرد: در این زمینه، سفیر ارمنستان در ایران آمادگی کشورش را برای همکاری با اصفهان جهت صدور محصولات کشاورزی به این کشورها اعلام کرد.
' آرتاشس تومانیان ' سفیر ارمنستان در تهران اوایل هفته گذشته با سفر به اصفهان با مسئولان این استان دیدار و چگونگی توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی کشورش با اصفهان را مورد بررسی قرار داد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیروس قمی
۱۸:۲۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
با درود ، اینجانب متخصص اصلاح نباتات، اگرونومی و تولید بذر میباشم.دارای مدارک علمی بین المللی و Msc ،علاقمند به همکاری با سرمایه گذاران در کشور اکراین بویژه تولید غلات، گندم و جو میباشم.با تشکر از راهنمایی.
آخرین اخبار