رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران گفت: سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از تاریخ سوم تا 24 مهرماه به شکل اینترنتی اجرا می‌شود.

تأمین امکانات 22ستاد سرشماری بر عهده شهرداری است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران در نشست خبری که با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 صبح امروز (شنبه) در ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در سال 95 سرشماری نفوس و مسکن را در کل کشور و استان تهران پیش‌رو داریم.

وی افزود: سرشماری نفوس و مسکن تا سال 90 هر 10سال یکبار انجام می‌شد، اما از این سال مقرر شد تا این سرشماری هر 5سال یکبار و بر اساس برنامه‌های 5ساله توسعه‌ای کشور انجام شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران گفت: سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از تاریخ سوم تا 24 مهرماه به شکل اینترنتی اجرا می‌شود و تفاوت آن با سرشماری سال‌های گذشته این است که این سرشماری در دو مرحله انجام خواهد شد، ولی در گذشته به شکل یک مرحله‌ای بوده است.

ترکی در ادامه تصریح کرد:‌ در مرحله اول سرشماری، خانواده‌ها و عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت‌نام و در سرشماری شرکت کنند و با توجه به اینکه تقریباً 95درصد خانواده‌های استان تهران به اینترنت دسترسی دارند مرحله اول سرشماری به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی افزود: از 25 مهر تا 25 آبان 95  مرحله دوم سرشماری اجرایی و در این مرحله سرشماری عمومی به شکل حضوری و با مراجعه مأموران آمارگیری به در منازل شهروندان انجام می‌شود و با توجه به اینکه در گذشته آمارگیری به صورت کاغذی انجام می‌شد اما اکنون آمارگیری به شکل سیستمی و آنلاین و با استفاده از تبلت انجام خواهد شد و انتظار می‌رود که خروجی و نتیجه این سرشماری به علت استفاده از تکنولوژی و اینترنت سریعتر باشد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران گفت: برای خانواده‌ها و افرادی که در زمان سرشماری در منزل حضور ندارند و یا به هر دلیلی نتوانند در سرشماری شرکت کنند سعی داریم که امکان ثبت نام و سرشماری آنها را از طریق تلفن برقرار کنیم.

ترکی در ادامه تصریح کرد:‌ حدود 6هزار و 669 نفر برای سرشماری کار خود را آغاز می‌کنند و انجام این کار میان، 5 هزار و 172نفر تقسیم وظیفه شده است.

وی با بیان اینکه ستادسرشماری در شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده و ریاست آنها بر عهده فرمانداران هر شهرستان است، تصریح کرد:  2هزار و 207 نفر عوامل اجرایی سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان‌ها هستند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران گفت: ‌2 هزار و 500 نفر باید از طریق سایت //s95.fci.org.ir برای همکاری در امر سرشماری نفوس و مسکن ثبت نام کنند و به شکل پاره‌وقت حضور داشته و دوره‌ها و کلاس‌های آموزش سرشماری را بگذرانند.

ترکی در ادامه گفت: کل بودجه برای بخش سرشماری و پرداخت حق و زحمه مأموران میانگین 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و حدود 380 میلیارد تومان برای خرید لوازم و تجهیزات لازم برای سرشماری هزینه شده است.

وی افزود: مأموران با فرم، لباس و آرم مشخص برای سرشماری حضور می‌یابند و برای آنها کارت شناسایی صادر می‌شود، همچنین برای سرشماری نفوس و مسکن 95 داشتن کد ملی، کارت ملی، شناسنامه، سند ملک و غیره لازم است که به مأمور سرشماری بیان شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران گفت: کسانی که به شکل اینترنتی در سرشمای نفوس و مسکن شرکت کردند یک کدرهگیری دریافت می‌کنند و می‌توانند در زمان سرشماری عمومی حضوری این کد را به مأموران سرشماری ارائه کنند.

ترکی در ادامه تصریح کرد: ریاست سرشماری استان تهران بر عهده استاندار و در شهرستان‌های استان تهران ریاست سرشماری بر عهده فرمانداران است.

وی افزود: 21دستگاه اجرایی، عضو ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 95 هستند که شهرداری یکی از این دستگاه‌ها است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران به جمعیت 10میلیون نفری شهر تهران اشاره و بیان داشت: مقرر شده با همکاری شهرداری تهران، 22ستاد در 22منطقه ایجاد شود که کار تأمین امکانات این ستادها بر عهده شهرداری است و خود مجموعه شهرداری تهران نیز عضو ستاد سرشماری محسوب می‌شوند.

ترکی در ادامه تصریح کرد: عضویت 21دستگاه اجرایی و بویژه شهرداری به این معنی نیست که هر کدام از این دستگاه‌ها به شکل جداگانه‌ای کاری را انجام دهند بلکه در راستای اجرای این سرشماری با ما همکاری می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ به محض اتمام سرشماری تمامی اطلاعات در سیستم موجود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
خوبه
آخرین اخبار