گلستانی ها تصمیم گرفتند یک گیاه پر خاصیت را در این استان وسعت دهند.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ؛ کشت زعفران با 7 سال ثمردهی مستمر یکی از محصولات ارزشمند است که در سال دوم مقداری در حدود 3 کیلوگرم از یک هکتار زعفران برداشت می‌شود.
کشت زعفران برای اولین بار در شهرستان کلاله
این گیاه که از حدود 6 سال قبل برای اولین بار در روستای وامنان آزادشهر و به دست روحانی روستا به زیر کشت رفت اکنون به برداشت اقتصادی رسیده و حالا کلاله ای ها هم قصد دارند این طلای سرخ را در مزارع خود بکارند.
کشت زعفران برای اولین بار در شهرستان کلاله
به همین بهانه خوب است بدانید این گیاه در کنار ارزش اقتصادی بالا ، دارای ارزش غذایی بسیار زیادی هم هست. زعفران چاشنی و رنگ دهنده غذا می باشد زعفران موجب كاهش چربی و كلسترول خون می گردد. زعفران آرام بخش، اشتها آور، ضد اسپاسم، پيشگيری كننده از بيماريهای قلبی و سرطان، تقويت کننده حافظه و كاهش دهنده فشار خون است. از گیاه زعفران در درمان بیماری آسم، بيماريهاي پوستی، بیماری های چشم، عفونت ادراری، يرقان، رفع نفخ شكم ، درمان معده درد و درمان کم خونی استفاده می شود.
کشت زعفران برای اولین بار در شهرستان کلاله
زعفران دارای خواص ضد افسردگی است و این در حالی است که بر اساس تب سنتی به زعفران خواص فرح بخشی و خنده آوری نیز نسبت داده اند. استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یك فنجان چای زعفران برای تمدد اعصاب توصیه می شود. زعفران افزایش دهنده تمرکز حواس است و در پیشگیری از آلزایمر و پارکیسون موثر می باشد زعفران در درمان دردهای عصبی و کم خوابی موثر می باشد.
کشت زعفران برای اولین بار در شهرستان کلاله
مصرف سه گرم زعفران برای هر نفر در ماه بسیار سالم و سودمند می باشد و مصرف بیش از 5 گرم آن برای هر نفر در ماه مضر می باشد. مصرف بی رويه زعفران مضر است و باعث استفراغ، كاهش ضربان قلب، خون ريزي از بيني، خون ریزی از پلك ها و لب و موجب سر گيجه، بي حالي، زردي پوست و عوارض خطرناك ديگر می شود که این عواقب حتی می تواند منجر به مرگ نیز شود.

کشت زعفران برای اولین بار در شهرستان کلاله

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.