33 میلیون سهم در بورس استان فارس معامله شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه ‌ای استان فارس گفت: در معاملات هفته گذشته بورس منطقه‌ ای استان فارس 33 میلیون و 373 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 99 میلیارد ریال مبادله شد.
ترابیان با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به 260 شرکت است، افزود: 17 درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و 83 درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 شرکت کارگزاری در بورس این استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در دوره مورد نظر در مجموع برای 37 نفر کد سهام‌داری جدید صادر شده است.
وی عنوان کرد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت ‌های پالایش نفت تبریز، سرمایه گذاری سایپا و رینگ‌ سازی مشهد با بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌ های پتروشیمی مارون، سرمایه ‌گذاری سایپا و رینگ ‌سازی مشهد بیشترین تقاضای فروش را داشته ‌اند.
ترابیان ادامه داد: سهام شرکت ‌های ایران خودرو، ملی سرب و روی ایران و کارخانجات مخابراتی ایران با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت ‌های کارخانجات مخابراتی ایران، سرمایه‌گذاری سایپا و سرامیک‌ های صنعتی اردکان با بیشترین ارزش ریالی فروش رو به ‌رو بوده است.
مدیر بورس منطقه ‌ای استان فارس تصریح کرد: شاخص کل بازار نیز در هفته گذشته با 1069 واحد افزایش به عدد 76 هزار  و 69 رسید.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: کاهش ، واحد ، شاخص ، بورس ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.