بخش خصوصی خریدار کارخانه قند فسا را نباید تعطیل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری ‌های مستمری که در طول مدت نمایندگی‌ خود برای رسیدگی به وضعیت کارخانه قند فسا و کارگران آن داشته است، گفت: بحران کارخانه قند فسا مربوط به امروز و دیروز و حتی امسال و پارسال نیست و مشکل این کارخانه به 6 تا هفت سال گذشته مربوط می ‌شود.
وی در بیان مشکل اصلی این کارخانه که در این سال ‌ها منجر به تعطیلی آن شده، افزود: کارخانه قند فسا، چغندر محور بوده است و در سال های اخیر به دلیل خشک‌ سالی، کشت چغندر در این شهرستان متوقف و شکر خام جایگزین آن شد و از آن ‌پس بود که مشکلات اصلی کارخانه نمایان و دستگاه‌ های آن به فروش رسید.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی کارخانه‌های قند ورامین و نورآباد و مشکلات بسیار کارخانه قند یاسوج، دلیل اصلی این وضعیت را رکودی دانست که مختص شهرستان فسا نیست و دولت حتی پس از برجام نتوانسته آن را برطرف کند.
جمالی ادامه داد: کارخانه قند فسا زیرمجموعه سازمان اتکا وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح است که اکنون این وزارتخانه بیان می‌کند توانایی چرخاندن کارخانه قند فسا را ندارد.
باید یادآور شد: کارخانه قند فسا ازجمله کارخان ه‌های قدیمی و مهم فارس به‌شمار می ‌رود که برای دهه ‌ها، موجب رونق اقتصادی این شهر بود.
انتهای پیام/ر
برچسب ها: حقوق ، کارگران ، کارخانه ، قند ، فسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار