استاد دانشگاه تبریز به عنوان چهره تأثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات کشور معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات، دکتر سید ابوالقاسم محمدی، استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز به عنوان چهره تأثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات کشور معرفی شد.

در این کنگره که با شعار تولید دانش بنیان محصولات زراعی و بهره وری آب و از سوی انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران برگزار شد، از سه چهره تاثیرگذار این حوزه در کشور تقدیر بعمل آمد که دکتر سید ابوالقاسم محمدی، استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یکی از این اساتید  بود.

در لوحی که به امضاء رئیس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات کشوررسیده، آمده است؛ تعالی و پیشرفت کشور در گرو جهاد علمی و تلاش ویژه بزرگ مردانی است که تحت هر شرایطی از تحقیق و تفحص و تلاش و سازندگی دست برنداشته و نه تنها از شرایط و تنگناها متاثر نمی شوند بلکه بر آن تاثیر سازنده می گذارند.کشاورزی کشور در گذار از کشاورزی معیشتی و سنتی به کشاورزی مدرن و پیشرفته با تنگناهای مختلفی مواجه بوده است. 

انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران مفتخر است همزمان با برگزاری دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران، بار دیگر اقدام به شناسایی و معرفی بزرگ مردان تاثیر گذار بر توسعه زراعت و و اصلاح نباتات کشور نماید. باز هم بر این انجمن مایه مباهات است که در سال مزین به عنوان" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، جنابعالی را به پاس خدمات شایان تحسین در توسعه علوم زراعت و اصلاح نباتات نظری و عملی به عنوان چهره تاثیرگذار علوم زراعت و اصلاح نباتات برگزیده، به نسل جوان کشور معرفی کند. باشد تا از این رهگذر رهپویان اقتصاد دانش بنیان و تشنگان تامین امنیت غذایی کشور، جوانان و آینده سازان این مرز و بوم، الگوی مناسبی را برای پیروی بدست آورند.

همین گزارش حاکی است؛ دکتر سید ابوالقاسم محمدی، استاد تمام گروه آموزشی به نژادی و بیوتکنولوژی دانشگاه تبریز بوده و چاپ ۱۱۱ مقاله ISI و ۴۴ مقاله در نشریات علمی داخلی و ارائه ۱۱۰ مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی، تالیف و ترجمه پنج کتاب، اجرای ۲۱ طرح تحقیقاتی و راهنمایی ۸۲ پایان نامه و رساله دکتری از جمله فعالیت های علمی این استاد دانشگاه تبریز است.

خاطر نشان می شود؛ دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با همکاری و میزبانی دانشگاه گیلان طی روزهای نهم لغایت یازدهم شهریورماه سال جاری برگزار شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.