مدیر انجمن محاسبات سریع و ذهنی گفت: 60 مرکز تخصصی محاسبات سریع ذهنی مبتکران ریاضی در کشور تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مروتی در همایش محاسبات سریع و ذهنی در شهرستان ملکان، کمک به ارتقای محاسبات ریاضی با تکیه برتمرکز، دقت، سرعت و اعتماد به نفس را از اهداف تشکیل این مراکز دانست و اعلام کرد: در زمان حاضر بیش از 70 هزار نفر در سراسر کشور عضو این مراکز هستند و تا پایان سال آینده تعداد این مراکز به 300 مرکز می رسد.

وی افزود: این مراکز که در طی 4سال گذشته در شهرهای مختلف ایران ایجاد شده نتایج بسیار مطلوبی داشته و موجب رغبت بیشتر دانش آموزان به علم ریاضیات شده است.

سیف اله صمدی دبیر این همایش نیز گفت: برای این همایش 60مقاله از سراسر استان ارسال شده بود که از این تعداد 10مقاله به صورت سخنرانی قرائت شد.

طرح توسعه ذهنی و محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودکان است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ درکشور مالزی ابداع شد.
 
این برنامه با استفاده از یک سیستم نوآورانه، محاسبه با بکارگیری چرتکه سبب توسعه کل مغز (نیمکره چپ و نیمکره راست) به طور همزمان می شود.

با یادگیری انجام محاسبه ذهنی به سرعت و دقت، دانش آموزان در سنین بین 5 تا 13 سال ظرفیت ذهن خود را توسعه می دهند که این روند سبب بهبود مهارت هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می شود که در موفقیت آن­ها در همه رشته ها و زندگی روزمره نقش اساسی دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.