پیروی رییس مرکز مشاور دانشگاه تهران از اجرای طرح دانشگاه عاری از دخانیات از آغاز سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

حمید پیروی رییس مرکز مشاور دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متاسفانه در این دوران عده‌ای از دانشجویان به دلایل مختلف در معرض آسیب‌های جدی از قبیل مصرف مواد مخدر قرار دارند. از این رو دانشگاه به طور همزمان 2 رویکرد مهم را برای این مسئله در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح دارای مولفه‌های گوناگونی بوده و تمهیدات مختلفی برای آن اتخاذ شده است.

رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران تصریح کرد: تبیین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تعیین شده این طرح خط مشی دانشگاه‌ها در مواجهه با مصرف دخانیات در محیط دانشگاهی و  اولین اقدام در زمینه اجرای طرح مذکور است.

پیروی افزود: این آیین‌نامه و چارچوب‌ها توسط دفتر مشاوره دانشگاه تهران و شورای سیاست‌گذاری این دانشگاه در حال تشکیل است. تلاش می‌شود به همه جامعه دانشگاهی اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان اطلاع‌رسانی شود که چنین آیین‌نامه‌ای در مورد مصرف دخانیات در دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: تدوین یک آیین‌نامه اختصاصی به عنوان تعیین خط مشی در این حوزه ضروری است. این طرح دانشگاه عاری از دخانیات که در شورای سیاست‌گذاری بهداشت روان و نیز شورای فرهنگی دانشگاه تهران به تصویب رسیده از امسال اجرایی می شود.

رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران تصریح کرد: مراحل اجرای این طرح در حال انجام است و  آیین نامه آن نوشته شده است.

پیروی یادآور شد: برای پیوستن یک دانشگاه به این طرح باید رویکرد و بستر کافی وجود داشته باشد. از طرفی در این طرح هم دانشجویان و هم اساتید و همچنین مسئولان دانشگاه سیاست‌های کلان پیشگیری از دخانیات را در دانشگاه ترسیم می‌کنند و سپس این سیاست‌ها ابلاغ می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار