کلاس های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: کلاس های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

زهره بالاگبری گفت: این کلاس‌ها ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه اکنون به صورت یک ماهه برگزار می‌شود

وی گفت: البته با توجه به اهمیت این مسئله در طول سال نیز به صورت مستمر این کلاس‌ها در مناطق محروم برای دانش‌آموزان و والدین آنها برگزار خواهد شد.
بالاگبری محل برگزاری کلاس‌های دو زبانه را در مناطق محروم روستایی، عشایری و مناطق حاشیه شهر دانست و افزود: از طریق برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مناسب و هدفمند تمام نوآموزان با گذر از این دوره، آمادگی لازم برای ورود به دبستان را به دست می‌آورند.
وی توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، آماده‌سازی نوآموزان برای ورود به دبستان، کاهش آسیب‌های آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان، ایجاد فرصت عادلانه آموزشی برای کودکان دارای گویش‌های غیرفارسی به ویژه در مناطق روستایی و محروم و دوزبانه و تعمیم دوره پیش دبستانی با توجه به تأثیر عمیق آن در زندگی آتی کودکان در راستای توسعه‌ی پایدار کشور از مهم‌ترین اهداف این برنامه دانست و اظهار کرد: به منظور پیشبرد سریع این طرح در مناطق محروم کلاس‌های دوزبانه برای والدین بچه‌ها نیز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، کلاس ، امادگی ، ویژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.