کرمانشاه؛

تشریح برنامه های سفر استاندار کرمانشاه

در بخش اول سفر کاری ، استاندار کرمانشاه از طرحهای شهرستان صحنه بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مشکل اصلی این مجتمع بود که بر اساس دستور دکتر رازانی قرار شد که بانک کشاورزی موضوع نبود وثیقه ی خارج از طرح را در مورد این مجتمع مورد بررسی قرار دهد و مشکل این مجتمع مرتفع گردد.

مجتمع پرورش قارچ با ظرفیت 500 تن در سال در روستای شاهسوند اولین مقصد سفر رازانی بود این مجتمع با اعتبار بیست میلیارد ریال و با همکاری بانک کشاورزی راه اندازی شده است که دارای شش سالن فعال با ظرفیت اشتغال 60نفر می باشد.

دکتر رازانی در ادامه از طرح توسعه باغات در روستای درکه بازدید کرد این طرح به مساحت 40هکتار در قالب طرح توسعه در راستای اجرای باغات اراضی شیب دار و با مشارکت اهالی این روستا با 490 میلیون اعتبار دولتی و 51میلیون تومان سرمایه گذاری مردمی آغاز شده است که بر اساس برنامه زمانبندی شده در دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.

طرح اکوپارک بیدسرخ دیگر پروژه مورد بازدید رازانی بود این پروژه در مساحت 600 هکتار با اعتبار 15میلیاردریالآغاز شده و تاکنون400هکتار نهالکاری شده است و 60درصد پیشرفت داشته است.

استاندار از شرکت ایران خودرو بازدید به عمل آورد .فاز اول این شرکت به مساحت 12هزار مترمربع و با ظرفیت تولید 15 هزار دستگاه خودرو دریک شیفت میباشد و بر اساس تقویم کاری؛ تاریخ راه اندازی اولیه این پروژه در اسفندماه سال جاری خواهد بود که با تحقق این مهم استان کرمانشاه به جمع تولیدکنندگان خودرو کشور خواهد پیوست و ضمنا حدود 350 الی 400 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

بازدید از شرکت ذوب آهن صحنه مقصد بعدی سفر رازانی بود. پروژه ذوب آهن با اعتبار 350 میلیارد ریال در مساحت ده هکتار با اشتغالزایی 300نفر و ظرفیت تولید 500تن در سال می باشد که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

کارخانجات شرکت ایلیاذرت یکی دیگراز پروژه هایی است که دکتر رازانی در سفر خود به شهرستان صحنه از آن بازدید به عمل آورد.این کارخانجات درمساحت 5هکتار راه اندازی شده است که روزانه 75تن روغن در انواع مختلف تصفیه می کنداین پروژه در شهریور ماه سال آینده تکمیل خواهدشد و با تحقق کامل آن قریب 400 فرصت شغلی مستقیم در شهرستان صحنه ایجاد خواهد کرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.