معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان از نصب پيام‌هاي آموزش شهروندي بر روي اتوبوس‌هاي شهري خبر داد.

نصب پيام‌هاي آموزش شهروندي بر روي اتوبوس‌هاي شهريبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد قديمي با توجه به رويکرد، تدابير و سياستگذاري‌هاي شوراي اسلامي شهر و شهرداري همدان در خصوص توجه ويژه به امور اجتماعي و فرهنگي به ويژه آموزش‌هاي شهروندي، گفت: آموزش‌هاي شهروندي باعث ارتقاي فرهنگ و در نتيجه آن جلب مشارکت شهروندان و کمک به مديريت شهري است که در نهايت نگهداري و توسعه مطلوب شهر را در پي خواهد داشت.

وي خاطرنشان کرد: براساس نظر کارشناسان بخش‌هاي اجتماعي و فرهنگي، مباحث فرهنگي به هيچ وجه در کوتاه مدت جواب نمي‌دهد، به همين جهت نگاه در اين بخش بايد به صورت سرمايه‌گذاري بلندمدت کار کرد.

قديمي از شروع نصب پيام‌هاي آموزش شهروندي از هفته جاري با مشارکت سازمان اتوبوسراني خبر داد و اظهار کرد: بر اين اساس اتوبوس‌هاي سطح شهر منقش به پيام‌هاي آموزش شهروندي مي‌شوند.

وي افزود: محتواي اين پيام‌ها بسيار دقيق، مناسب با قشر مخاطب و قابل فهم تنظيم شده است که با ظرافت و کار کارشناسي صورت پذيرفته است.

قديمي ادامه داد: به اين دليل که شاکله شخصيتي و فکري انسان‌ها در مقاطع سني پايين شکل مي‌گيرد، هرقدر پيام‌ها و آموزش‌ها و صفات مناسب به انسان‌ها منتقل شود، در وجود وي نهادينه مي‌شود و به عنوان يک رفتار در آينده تجلي پيدا خواهد کرد.

وي با بيان اينکه دانش‌آموزان توسط مديريت شهري مخاطب خاص اين برنامه قرار گرفته‌اند، افزود: يکي از مباحث مهم مديريت شهري بحث ارتقاي فرهنگ شهروندي است؛ بنابراين در زمينه ارتقاي فرهنگ شهروندي برنامه‌ها، منابع لازم و اصول اوليه را بايد در نظر گرفت.

قديمي گفت: بخشي از دغدغه‌هاي مديريت شهري در اين پيام‌هاي توليدي به طور مستقيم به بيننده منتقل خواهد شد.

وي افزود: اگر چه به دليل اينکه حجم موضوعات شهروندي متعدد و فراوان است، رسالت ما در اين زمينه بسيار سنگين و با دشواري‌هاي زيادي همراه است، اما بهترين قشر مخاطبي که مي‌تواند تعداد نفرات و ساکنان بيشتري از يک شهر را تحت تأثير خود قرار دهد، دانش‌آموزان هستند که مي‌تواند در دايره نزديکان خود اثرگذاري ثمربخشي داشته باشد.

وي ادامه داد: در اين راستا و با توجه به اين که به آغاز سال تحصيلي نزديک مي‌شويم؛ از اين رو مناسب‌ترين زمان را براي اين بحث با کمک کارشناسان امر در نظر گرفتيم.

وي با بيان اينکه آموزش شهروندي در حوزه‌هاي مختلف حائز اهميت است، افزود: در اين طرح موضوعات فرهنگ آپارتمان‌نشيني، نگهداري از فضاي سبز و محيط زيست، کاهش توليد زباله، مباحث خدمات شهري، حفظ و صيانت از مبلمان شهري و زيباسازي محيط در سطح شهر ارائه شده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار