راه ابریشم جاده یک طرفه نیست بلکه شریانی با خون تازه است که تبادلات مجدد فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و تمدنی را به جان و روح شهرهای این مسیر تزریق می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهردار اصفهان در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با اشاره به اینکه کهن‌شهرهای مسیر جاده ابریشم می‌توانند با ورود به دیپلماسی فعال و نوین شهری داشته‌های خود را به رخ جهانیان بکشند، گفت: قدرت‌های اقتصادی امروز جهان بر اثر تلاش و کوشش کسب می‌شود و با دستیابی به فناوری‌های نوین قابل افزایش است.

مهدی جمالی نژاد افزود: جاده ابریشم از دیرباز با هدف افزایش روابط بازرگانی در آسیا به وجود آمده و با ایجاد تحولات شگرفی، دروازه‌های تمدن و فرهنگ را به روی ملل مختلف گشود و به رغم گذشت زمان هنوز بوی کهنگی به خود نگرفته است.

وی تصریح کرد: جاده ابریشم نه تنها از طریق محور شرق و غرب به خراسان امروز متصل می‌شد و از آنجا به ری باستان می‌رسید بلکه از طریق جاده‌های فرعی همه نقاط کشور را زیر پوشش می‌گرفت و نقش آن بر همه فعالیت‌های تجاری و فرهنگی متجلی بود.

شهردار اصفهان در ادامه از نقاط مشترک شهرداران جاده‌های ابریشم سخن گفت واظهار داشت: همه شهرهای این جاده از تمدن و فرهنگی کهن منشا گرفته‌اند، برای همین نباید اجازه داد تمدن‌های ریشه‌دار ما در مقابل تمدن‌های نوظهور تهدید شود.

گفتنی است یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با شعار «کیفیت زندگی در شهر» به مدت دوروز در شهر قزوین برگزار می‌شود.

این در حالی است که ۲۰۰ شهر از ۱۶۷ کشور جهان در مسیر جاده ابریشم قرار دارند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.