عضو هیات رئیسه اتحادیه اتاق های تجارت و بورس ترکیه(TOBB) گفت: بهینه سازی امور گمرکی موجب تسهیل و افزایش مبادلات تجاری می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بولنت کاراگوش در همایش تجارت و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی و ترکیه در تبریز از بازسازی دروازه های گمرکی ترکیه با ایران خبرداد و افزود:بهینه سازی امور گمرکی موجب تسهیل و افزایش مبادلات تجاری می شود . 

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی ترکیه پس از کودتای نافرجام سعی دارند وضعیت اقتصادی کشور را به شرایط عادی برگردانند ، گفت: این همایش فرصتی برای تبادل فکری است . 

وی با اشاره به میزبانی اتحادیه اتاق های تجارت و بورس ترکیه از دکتر روحانی در آگوست 2014 گفت: راهنمایی های ایشان در توسعه همکاری ها دو کشور موثر بود . 

کاراگوش با اشاره به اینکه در چند سال گذشته گام های مناسبی برای تعمیق روابط برداشته شده است ، اظهارکرد: تنش های سیاسی تاثیری در روابط دیرینه دو کشور ندارد . 

وی با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه با تکیه بر دوستی های قدیمی قابل افزایش است ، گفت: در کنار گردشگری زمینه افزایش همکاری ها در زمینه کشاورزی و تولید مواد غذایی وجود دارد .
 
وی با اشاره به درآمد 30 تا 35 میلیارد دلار ترکیه از صنعت گردشگری گفت: رسیدن به درآمد 100 میلیارد دلاری در این حوزه برنامه ریزی شده است .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.