تبریز؛

راهیابی دانش آموزان آذربایجان شرقی به مسابقه جهانی 2016 یو سی مس

مدیر اجرایی حساب ذهنی آذربایجان شرقی گفت: 23 دانش آموز این استان به مسابقه های جهانی 2016 یو سی مس راه یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی پور، گفت:در این دوره از مسابقه ها دانش آموزان این استان با کسب رتبه های برتر در مسابقه های کشوری حساب ذهنی در بخش دیداری،موفق به کسب 8 مقام اول، 10 مقام دوم و 5 مقام سوم شدند.

وی با بیان اینکه بخش دیداری این مسابقه ها در 9 بخش برگزار شد، افزود: در سطح Grand (ترم آخر UCMAS) سانای صلاح پور از تبریز مقام اول و در سطح Advance (ترم 9 UCMAS) ناره صیادیان و الینا رستمی به طور مشترک مقام اول و مهدی بهشتی و صبا کاظمی هر دو از تبریز به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

مدیر اجرایی یو سی مس آذربایجان شرقی، یادآور شد: در سطح Higher c (ترم 8 UCMAS) امیررضا سید نصیری از تبریز مقام دوم، در سطح Higher B (ترم 7 UCMAS ) دنیا حاتمی از تبریز مقام اول، امیرعلی محمدی از مرند مقام دوم را بدست آوردند.

علی پور، ادامه داد: در سطح Higher A (ترم 6 UCMAS ) الهه کفاش پور از مراغه و سبحان توتونچی، امید توکلی و نیوشا محمدزاده هر سه از تبریز همگی به طور مشترک مقام اول و فاطمه حسین زاده از تبریز مقام دوم را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: در سطح INTER B (ترم 5 UCMAS ) هلیا یزدانی از خسروشاه و ضحی دیهمی از مراغه مقام دوم و صدرا علی پور از تبریز و نهال مددی از میانه مقام سوم را کسب کردند.

مدیر اجرایی حساب ذهنی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در سطح INTER A (ترم 4 UCMAS ) پریا رقیمی و مهدیه اکبری هر دو از مرند به ترتیب مقام های دوم و سوم و در سطح Elementary B (ترم 3 UCMAS ) امیر دهقانی از تبریز مقام دوم را بدست آوردند.

علی پور، ادامه داد: در سطح Elementary A (ترم 2 UCMAS ) مهدی ساسانی از جلفا و پارسا پورصادق از بناب به طور مشترک مقام های دوم و فاطمه علی اصغری از شبستر مقام سوم را کسب کردند.

وی با بیان اینکه مسابقه های جهانی 2016 به میزبانی امارات برگزار می شود، اظهار کرد: در بخش شنیداری این مسابقه ها نیز پنج نفر از دانش آموزان استان شرکت کرده بودند که پس از پایان مرحله مقدماتی همه به فینال راه یافته و رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

مدیر اجرایی حساب ذهنی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این دانش آموزان شامل ناره صیادیان، الینا رستمی، مبینا زمردی (مشترک با نماینده خراسان)، صبا کاظمی و سبحان توتونچی هستند که به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را کسب کردند.

علی پور، ادامه داد: 40 نفر از دانش آموزان منتخب آذربایجان شرقی با کسب رتبه های برتر در مسابقه های کشوری حساب جهانی شرکت کرده بودند.

وی گفت: در این مسابقه ها رتبه تیمی اعلام نمی شود ولی در صورت وجود چنین رتبه ای، دانش آموزان استان قهرمان مطلق مسابقه ها می شدند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.