مشاور مدیرکل فنی و حرفه ای استان گفت:نهادینه کردن فرهنگ توجه به آموزش‌های مهارتی نیاز به برنامه ریزی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رضا عمران‌پور گفت: بر اساس بررسی‌های میدانی صورت گرفته 315 نفر از افرادی که سال گذشته آموزش‌های مهارتی را فرا گفته‌اند مشغول بکار شده و در حال حاضر کد بیمه‌ای دارند.

عمران‌پور در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون آموزش‌های مهارتی در سطح شهرستان کرمانشاه به میزان بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر ساعت ارائه شده است، افزود: حدود یک میلیون نفر ساعت از آموزش‌های ارائه شده در محدوده شهرستان کرمانشاه در بخش دولتی و مابقی از سوی بخش خصوصی ارائه شده است.

وی با اشاره به وجود یک مرکز علمی کاربردی مهارت در شهر کرمانشاه، گفت: این مرکز در حال حاضر 800دانشجو در هشت رشته مختلف و در مقاطع کاردانی و کارشناسی دارد.

عمران‌پور سپس با اشاره به تعریف شش هزاراستاندارد آموزشی در فنی و حرفه‌ای گفت: همه این استانداردهای آموزشی در همه شهرهای کشور وجود ندارد و به فراخور متقاضیان هر شهر یا استان این استانداردهای آموزشی تعریف می‌شوند.

عمران‌پور در ادامه با اشاره به اهمیت گذراندن دوره‌های آموزش مهارتی در ارتقای سطح فعالان هر بخش، از برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای جایگاه‌داران CNG به عنوان یکی از اقدامات مثبت انجام گرفته برای اولین بار در استان یاد کرد و افزود: در قالب این برنامه 300 نفر از جایگاه‌داران و کارگران CNG استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان و ایلام آموزش‌های لازم در مورد استفاده درست، نگهداری و تعمیر جایگاه‌ها را فرا گرفتند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، فرهنگ ، توجه ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.