دکتر درستان گفت: وضعیت خیرین سلامت در لالی بسیار رضایت بخش و قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،همایش تجلیل از خیرین سلامت با حضور دکتر نوذر درستان مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین، خیرین و خیر اهداء عضو و جمعی از مسئولین ادارات در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی برگزار شد.
 
دکتر درستان تقدیر از شبکه بهداشت و درمان لالی در برگزاری این همایش و تکریم خیرین و سمن های سلامت با ارزیابی نقش ارزشمند این سازمان ها در حل مشکلات اجتماعی، وضعیت خیرین سلامت در لالی را بسیار رضایت بخش و قابل تحسین بیان داشت.

وی نفس عمل را در انجام کار خیر مهم دانست و از کمک‌های افراد با بضاعت مالی پایین در شهرستان‌های مختلف نام برد و این توفیق را از جانب خداوند برای آنان عنوان کرد.
 
درستان با ابراز خرسندی از فعالیت های شبکه بهداشت و درمان لالی و مجمع خیرین سلامت شهرستان به پاس فعالیت های انجام شده،گفت: مشارکت مردمی باید بعنوان یک اصل در تمامی ابعاد مادی، معنوی و فراتر از آن اهدای زندگی و حیات بخشیدن، پذیرفته شود.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان لالی نیز با ابراز خرسندی از برپایی چنین جلساتی، بیان کرد: برخورداری از بالاترین حد منطقی سلامت حق مسلم هر انسانی است که تامین آن بر عهده حوزه ی سلامت می باشد، اما بدون مساعدت و مشارکت آهاد مردم امکان پذیر نخواهد بود.
 
سعیدی دو بخش پیشرو و اساسی از 5 اصل PHC را مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی عنوان نمود که در طراحی و اجرای خدمات و برنامه های بهداشتی درمانی شناخته شده است.
 
وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها 25 درصد تحقق سلامت را برعهده دارد و مردم و ذینفعان باید مشارکت 75 درصدی داشته باشند.
 
سعیدی جمع خیرین را یک نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه دانست و از آن به عنوان صدای مردم نام برد و در ادامه به تشریح فعالیت های مجمع خیرین در این مدت پرداخت.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان لالی در پایان از هاشمی فرد پدر نوجوانی که با اهداء عضو به 4 نفر نیازمند جان بخشید، تقدیر کرد.
 
همچنین درستان در پایان این همایش از بخش در حال راه اندازی همودیالیز بیمارستان امید لالی بازدید و میزان فعالیت ها در شهرستان لالی را بیشتر از حد انتظار دانست و ابراز امیدواری کرد که سایر شهرستان ها نیز بتوانند در این زمینه به موفقیت های روزافزون دست یابند.

وی همچنین از زحمات مهندس سعیدی سرپرست شبکه  بهداشت و درمان لالی، دکتر زارع  رئیس بیمارستان و عالیپور رابط امور خیرین دانشگاه در شبکه بهداشت و درمان لالی قدردانی کرد.

انتهای پیام/و    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.