رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز گفت: در حاشیه دهمین جشنواره انار بادرود، جشنواره عکس انار در بادرود برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مشربی در جلسه هماهنگی برگزاری دهمین جشنواره انار بادرود که در محل شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های معرفی هر شهر در کشور برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری و همچنین جشنواره‌های با محوریت گردشگری و معرفی محصولات کشاورزی آن شهر است.

وی افزود: به علت وجود میلیون‌ها درخت انار در شهر بادرود و با توجه به اینکه شغل اکثر مردم این شهر کشاورزی و باغداری است، جشنواره انار همه ‌ساله در این شهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز ضمن اعلام اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به‌ عنوان مسؤول کمیته فرهنگی هنری جشنواره انتخاب‌ شده، بیان داشت: در این راستا با توجه به اینکه این اداره وظیفه هدایت و نظارت فعالیت‌های فرهنگی هنری را دارد، همه برنامه‌های فرهنگی هنری جشنواره پس از تأیید توسط اداره، اجرا می‌شود.

مشربی تصریح کرد: در سال‌های گذشته در حاشیه جشنواره، جشنواره شعر انار برگزار و از شاعران برگزیده تقدیر می‌شد و همچنین نمایشگاه‌های فرهنگی هنری مانند نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عکس و پوستر برگزار و با استقبال مردمی مواجه می‌شد.

وی شاهکار همه جشنواره‌های انار بادرود را سرود محلی جشنواره انار دانست و بیان کرد: این سرود همه ‌ساله و با اشعاری متفاوت، توسط 100 کودک با لباس محلی در جشنواره اجرا و با استقبال بی‌سابقه مردم و گردشگران مواجه می‌شود، امسال نیز مؤسسه فرهنگی هنری پرهام فیلم بادرود کار ساخت سرود را مانند سال‌های گذشته برعهده ‌گرفته و تمرین آن از روزهای آینده آغاز خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز خاطرنشان کرد: امسال نیز جشنواره عکس انار در بادرود پیش‌بینی شده و برگزار خواهد شد و در نظر داریم از فردا فراخوان جشنواره عکس انار با موضوعات کاشت، داشت و برداشت این میوه بهشتی منتشر خواهد شد.

مشربی در پایان اضافه کرد: به برگزیدگان این جشنواره هدایایی تقدیم خواهد شد، جزئیات جشنواره به همراه پوستر آن نیز در روزهای آینده از طریق سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز به آدرس http://natanz.farhang.gov.ir/fa/home  به اطلاع همگان خواهد رسید.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سجاد اکبری
۱۹:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
خوب است
آخرین اخبار